Det är ju larvigt! Anser du nått annat??
 
Suhagg skrev:
Nyhet i DN att ÄH inte får ha byggjobbare på högre än 2m.

Slarv med papper och intyg hade lett till detta. Bara larvigt tyckte ÄH.
Firman går från klarhet till klarhet :)
INGET arbete får utföras på högre höjd än 2 m utan fallskydd!
 
Redigerat av moderator:
Kvalité eller inte, är det nån som verkligen tycker att ett älvsbyhus är vackert?

Vi har ett område nära vårt hus där de byggt ett mindre antal nya hus mitt i ett område med 50-60-tals hus. De flesta av de här husen är en blandning av funkis och någonslags modern lantlig, alla väldigt fina påkostade hus och så ett älvsbyhus, som sticker ut som en uteliggare på grand hotel.

Det jag är allra mest konfunderad över är varför man valt att bygga ett nytt älvsbyhus, när man hade kunnat köpa ett mycket finare och mer gediget 50-talshus mindre än 100 meter bort och haft minst 500 000-750 000 över till renovering, dessutom med bättre läge, färdig tomt och så hade man kunnat vara vän med grannarna.
 
Jag har efter att ha byggt ett Älsvbyhus för 4,5 år sedan inget ont att säga om firman. Jag fick precis vad jag beställde, var med som hantlangare till ett trevligt bygglag. Gjorde tvåårsbesiktningen varefter samtliga mina synpunkter åtgärdades (de var inte så många) + en del som besiktningamannen hittade själv. De enda problemen som skedde var att jag hade beställde en carport i efterhand, där de glömde beställa en grund. Detta var inga problem, då jag hittade en lokal firma som kunde fixa grunden och Älsvbyhus tog räkningen utan invändningar (jag kom givetvis överens med dem i förväg) + att huset blev 8 dagar försenat (som jag fick ersättning för enligt avtal). Jag är nöjd över vad jag fick för mina pengar och jag skulle gjort om samma val igen om jag fått en andra chans.
 
trojan75

Vilket säljkontor använde du?
 
sin skrev:
Kvalité eller inte, är det nån som verkligen tycker att ett älvsbyhus är vackert?

Vi har ett område nära vårt hus där de byggt ett mindre antal nya hus mitt i ett område med 50-60-tals hus. De flesta av de här husen är en blandning av funkis och någonslags modern lantlig, alla väldigt fina påkostade hus och så ett älvsbyhus, som sticker ut som en uteliggare på grand hotel.

Det jag är allra mest konfunderad över är varför man valt att bygga ett nytt älvsbyhus, när man hade kunnat köpa ett mycket finare och mer gediget 50-talshus mindre än 100 meter bort och haft minst 500 000-750 000 över till renovering, dessutom med bättre läge, färdig tomt och så hade man kunnat vara vän med grannarna.

Om grannarna ger sig på husägarna och gör sig ovän med han/hon är det nog inte fel på huset utan det är nog snarare grannarna som har för lite att göra.
 
kamilenski skrev:
trojan75

Vilket säljkontor använde du?
Jag använde mig av Nybrokontoret. Säljaren var bra, jag fick svar på de frågor som jag hade. När jag hade frågor som inte gällde själva husleveransen vände jag mig direkt till huvudkontoret istället.
 
Trojan75? Vad tycker du att den kommentaren gav för något? Man har olika smak/budget/filosofi när det gäller hus. Man skall inte klanka ner på folk som bygger för dom sin dröm?
 
Oppe skrev:
Trojan75? Vad tycker du att den kommentaren gav för något? Man har olika smak/budget/filosofi när det gäller hus. Man skall inte klanka ner på folk som bygger för dom sin dröm?
Vilken kommentar syftar du på? Jag har inte klankat ner på någon alls, jag har bara förmedlat mina goda erfarenheter av Älsvbyhus som husleverantör, vilket jag trodde var var relevant...
 
Trojan! Förlåt, förlåt, förlåt...jag riktade mitt inlägg mot "Sin" och hans inlägg...absolut inte ditt!

Ser fel så här på fredagsmorgonen!
 
sin skrev:
Kvalité eller inte, är det nån som verkligen tycker att ett älvsbyhus är vackert?
Ja, det ser ut som ett hus och inte som ett misslyckat försök till modern konst. Här i Bro har de smällt upp mängder av Älvsbyhus som ser bra ut (i mina ögon), men några andra har byggt hus i "modernare design" som i vissa fall ser ut som kombinationer av staplade byggbaracker kombinerade med korvkiosker.

Där vi ska bygga hamnar huset utan att ha andra hus intill med skog runt knuten. Där vill jag att huset ska se hemtrevligt ut och inte taget ur en homestylingkatalog. Därför blir det troligen Älvsbyhus som får leverera. Goda erfarenheter från bekanta hjälper också till i vårt val.
 
smaken är som baken....men enl mitt tycke är ä-hus en fyrkantig låda me tak.
Tråkigt. som fan
 
imported_jo skrev:
smaken är som baken....men enl mitt tycke är ä-hus en fyrkantig låda me tak.
Tråkigt. som fan

Haha fyrkantig låda med tak. Ganska många hus som ser ut på det viset eller det kanske du inte tänkt på? Sen en annan grej. Rektangulär var ordet. Inte fyrkantig :p.
 
L. Mäkinen skrev:
Ja, det ser ut som ett hus och inte som ett misslyckat försök till modern konst. Här i Bro har de smällt upp mängder av Älvsbyhus som ser bra ut (i mina ögon), men några andra har byggt hus i "modernare design" som i vissa fall ser ut som kombinationer av staplade byggbaracker kombinerade med korvkiosker.

Där vi ska bygga hamnar huset utan att ha andra hus intill med skog runt knuten. Där vill jag att huset ska se hemtrevligt ut och inte taget ur en homestylingkatalog. Därför blir det troligen Älvsbyhus som får leverera. Goda erfarenheter från bekanta hjälper också till i vårt val.
Självklart är det så. Priset har förstås ingenting med saken att göra...

Bonan skrev:
Haha fyrkantig låda med tak. Ganska många hus som ser ut på det viset eller det kanske du inte tänkt på? Sen en annan grej. Rektangulär var ordet. Inte fyrkantig :p.
Hur många kanter tycker du en rektangel har då?

Kvadratisk och fyrkantig är nämligen inte samma sak, kvadrat förutsätter fyra lika långa sidor. Fyrkantig är just det, fyra kanter, inget annat. Andra fyrkantiga former är t ex romb. (Och därmed avslutar vi nattens geometrilektion för den här gången... )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.