Kanske kommer mer imorgon
 
  • Gilla
Mattias.W
  • Laddar…
Brevet var daterat 28/12 så de har nog irrat runt ett tag..
 
R Rolle85 skrev:
Fick ett anonymt brev skickat till mig, står inget i det men det enda som låg i är detta, vet nån vad det är?
[bild] [bild]
Ett du bättre inte skulle skrivit i ett byggahus forum om
 
Jag visste ju inte vad det var...
 
R Rolle85 skrev:
Jag visste ju inte vad det var...
Så är det
 
Hör inte det här hemma i postnord-tråden?
 
  • Haha
  • Gilla
Embridioum och 4 till
  • Laddar…
M Modig skrev:
Jag skulle tro att någon hade hoppats på att kunna vittja din brevlåda innan du själv gjorde det. Ring 14414 och be polisen att hämta det.
Provade att ringa numret men det var ingen som svarade...
 
C cpalm skrev:
Misstänker att man tar grannens namn för att sedan höka på postbilen och vittja lådan innan grannen hunnit kolla.
Jo, så kan man förstås göra, men nu verkar det ju ha snurrat runt lite i landet, så just den här gången verkar det gått till på annat vis.
 
raveper raveper skrev:
Provade att ringa numret men det var ingen som svarade...
Gah, fummelfingrar! Tack för påpekandet. Får se om det går att redigera mitt inlägg :)
 
Ringa vem?
 
Tur att det gick bra. Min yngre brorsa råka illa ut när han hade någon "bekant" som gömt droger hemma hos honom, även fast han kontaktade polisen själv. Det var dock en större mängd. Det blev rättegång till slut men han klarade sig.

Hade jag fått det där brevet hade jag nog eldat upp det själv, eventuellt sparat för framtida bruk.
Har en liten stash morfin och opiater hemma sen jag hade ryggproblem för tre år sedan.. kan ju inte skada... :)
 
  • Gilla
-PC- och 2 till
  • Laddar…
C
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jo, så kan man förstås göra, men nu verkar det ju ha snurrat runt lite i landet, så just den här gången verkar det gått till på annat vis.
Missade att det var adresserat till en helt annan ort. Någon måste skrivit fel namn tänker man. Kanske avsändaren provsmakat varorna innan han skrev namn och adress på kuverten?
 
Exakt detta hände mig med för ett par, 3 år sedan!! Var iväg och firade min 40-årsdag på kanarieöarna. kommer hem och grannen har hanterat posten åt oss. Ett ovanligt kuvert adresserat "till mig". Rätt namn men fel gata. I kuvertet låg det en massa pulver i red-linepåsar. Barnen då var små så klart man blev nojjig och grannen som är väldigt troende, hon blev också det :-D

hursom!! 114 14 och förklarade mitt dilemma. Både de och poliserna inne på stationen var noga med att fråga 10 ggr om jag inte tror mig blivit "prankad" av mina vänner, men nej. inte med nåt sånt här. Polisen slår på adressen som står på kuvertet och får då träff. Så nån hade väl beställt på darknet, dragit ett namn ur arslet men med rätt adress så det skulle komma rätt. Fast nu har jag ett lite ovaligt efternamn och finns bara en som heter som jag i stade så...Ja, partyknarkaren fick nog bestök av farbror blå där :D
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
S
Skånepöjk Hällvetet skrev:
lägg en lapp under tungan och se tomtar och troll
Lägg en lapp på tungan och se livet från ovan.
 
  • Gilla
  • Haha
Fredric_n och 2 till
  • Laddar…
S
R Rolle85 skrev:
Så himla märkligt detta. Nu har jag lämnat allt hos polisen. Det som är märkligt är att jag är den enda med mitt för och efternamn i Sverige. Men adressen är till någon i Norrköping. Sen har den skickats ut på nytt av postnord till min hemadress då jag är den enda med mitt namn!
Är Postnord inblandat jan vad som helst hända. Dom levererar paket lite hur som helst. Om postköraren inte var svensktalande så har han väl chansat på adressen eller så blev paketet över och då slängdes det av slumpmässigt. Postnord borde läggas ner och högsta hönset åtalas för den usla service dom erbjuder. Postgång är en viktig del i ett samhälle. Om jag skickar en brevbomb till en adress vill jag ju vara säker på att den kommer till rätt ställe. Som det är nu kan ju oskyldiga drabbas då paket och brev hambar på villovägar hos Postnord.
 
  • Haha
-PC- och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.