K knipo skrev:
Så har väl aldrig någon gjort?!:rolleyes::cool:
Nä i synnerhet inte här.......Alla som är här hör väl till eliten som aldrig någonsin gör nåt snedsteg. Då kommer ju elpolisen och spärrar in en på livstid så nä det finns inte på kartan ens.
 
useless useless skrev:
Det bästa är att karva ur stickpropparna så att dom passar i jordade uttag.
Det får man väl inte göra :thinking:
Är det inte bättre att bara skala av kablen, linda koppartråden runt ett par spikar och köra ner det i ett uttag?
 
useless useless skrev:
Han har iallafall varit seriös och investerat i ett riktigt skarvblock för 19:90...
Och 2 brytare i serie ...för extra säkerhet
 
Som väl var satt den i ett ojordat uttag med dubbelisolerade apparater inkopplade.. Men jag fick en smärre stroke av att bara se den...
 
B Beretic skrev:
Som väl var satt den i ett ojordat uttag med dubbelisolerade apparater inkopplade.. Men jag fick en smärre stroke av att bara se den...
Förhoppningsvis inga elradiatorer eller hårtorkar inkopplade?
 
S Stefan1972 skrev:
Nä i synnerhet inte här.......Alla som är här hör väl till eliten som aldrig någonsin gör nåt snedsteg. Då kommer ju elpolisen och spärrar in en på livstid så nä det finns inte på kartan ens.
Vit elkontakt med två platta stift ligger på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Tack för den bilden, jag har letat efter en. :) (y)
 
  • Gilla
Anders Björk
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Tack för den bilden, jag har letat efter en. :) (y)
I #6228 finns den och en till på uttagsdosan som den är kopplad till.:oops:
Dosan ligger i säkert förvar så ingen annan än jag kommer åt den.
Sparar den enbart av nostalgiska skäl.:rofl:
 
useless useless skrev:
Den närmast stickproppen är nog en sån här.
[länk]
Oj hjälp ... är det ip65? Om så är fallet ska jag be chefen köpa in ett gäng ... NOT...hahahah
 
Tycker denna hör hemma här även om det kanske inte är en koppling.. Hand håller en brun och silverfärgad knapp eller kontakt med tre hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en svart och silverfärgad metallgängad del mot en fläckig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Willewonka och 1 till
  • Laddar…
Ett par såna där har vi också hemma. Jättepraktiska om man behöver använda någon maskin utomhus och det enda elektriska i närheten är en lampa. (y)
 
  • Haha
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
[bild]
Han får givetvis följa reglerna som alla andra.
Inte försöka använda ojordade stickkontakter fel.
Av någon anledning kom jag att tänka på killen som här på BH, i denna tråd, postade sin lösning på trefas. Han hade dragit tre separata uttag direkt ur huvudcentralen. Sedan hade han kopplat tre schuko för att slutligen kombinera ihop .. det fanns fina bilder vill jag minnas.
 
elpaco elpaco skrev:
Av någon anledning kom jag att tänka på killen som här på BH, i denna tråd, postade sin lösning på trefas. Han hade dragit tre separata uttag direkt ur huvudcentralen. Sedan hade han kopplat tre schuko för att slutligen kombinera ihop .. det fanns fina bilder vill jag minnas.
Ja, håller man bara tungan rätt i munnen så... Och det blir ju föredömligt enkelt att fasvända när det snurrar baklänges. ;)
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Tycker denna hör hemma här även om det kanske inte är en koppling.. [bild] [bild]
Det "roliga" är att det går att köpa nytillverkade dylika specialare utomrikes, man behöver inte ens åka utanför Europa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.