Krilleman
Kommer det kallt vatten när du spolar i läget för varmt vatten eller kommer det inget vatten alls när du spolar i det varma läget?
 
J jonaserik skrev:
Hur är det kommer det ingen VV alls Den blå är avstängning vatten , var det den du stängde eller den röda vid golvet
Den röda vid golvet är nyckeln till vatten till gården bara, ventil (svart) och den blå. Öppnade jag för att dränera vatten in
 
Y Yurgen skrev:
Y Yurgen skrev:
Den röda vid golvet är nyckeln till vatten till gården bara, ventil (svart) och den blå. Öppnade jag för att dränera vatten innan fixade ett anat fel.
Kallt vatten kommer, men ingen vatten när öppnar kranen I varm läge.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Kommer det kallt vatten när du spolar i läget för varmt vatten eller kommer det inget vatten alls när du spolar i det varma läget?
Det kommer ingen vatten alls i värmeläge, bara i kallt läge, kommer vatten.
 
J jonaserik skrev:
Foto på allt som syns på den nedre delen ovanför hålet underst, sitter nog ett dör under någon plastplugg så in med ett foto.
Gick genom alla rör delar och öppnade dem plåtbitarna, det är bara isolation som täcker runt om.
Det är enkelt koppling, jag tror därför hittar ingen mer delar.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Kommer det kallt vatten när du spolar i läget för varmt vatten eller kommer det inget vatten alls när du spolar i det varma läget?
Det kommer inte alls vatten när vi öppnar på värmeläge.
 
kommer det inget vatten har du glömt att öppna en ventil.
På första bilden ser den längst fram till höger ut att vara stängd.
 
GoC GoC skrev:
kommer det inget vatten har du glömt att öppna en ventil.
På första bilden ser den längst fram till höger ut att vara stängd.
Tror inte det, öppnade dem två dom jag stängde.
 
Kommer det inget vatten då du öppnar varmvattenkranen så måste du ha glömt att öppna en ventil, till eller från varmvattenberedaren.
det kommer inte luft ur kranen?
 
  • Gilla
Yurgen
  • Laddar…
Den blå är säkert huvudventilen för KV till VVB och den stängde du, sen vid färdigt jobb öppnade du igen. stäng av inkommande vatten vid mätaren, öppna lie på en KV-kran så trycket avtar i rören, se till att den blå är öppen helt, ta hammaren och slå lite hårt som en hackspett på den armaturen, den kan ha satt sig och vattentrycket håller emot
 
  • Gilla
Yurgen
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Den blå är säkert huvudventilen för KV till VVB och den stängde du, sen vid färdigt jobb öppnade du igen. stäng av inkommande vatten vid mätaren, öppna lie på en KV-kran så trycket avtar i rören, se till att den blå är öppen helt, ta hammaren och slå lite hårt som en hackspett på den armaturen, den kan ha satt sig och vattentrycket håller emot
Fixat!!!
 
GoC GoC skrev:
Kommer det inget vatten då du öppnar varmvattenkranen så måste du ha glömt att öppna en ventil, till eller från varmvattenberedaren.
det kommer inte luft ur kranen?
Fixat det var den blåa som var trögt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.