Rolig kis du!
Om du inte sätter någon folie alls är det inget problem,problemet uppkommer när det blir koncentrerat
till ett ställe,jag antar att du aldrig använt en värmekamera?!
 
Vad det gäller över eller undertryck är det väldigt lätt att få,räcker med ett igensatt filter i växlaren o vips
har du ett över eller undertryck.
Men det visste väl Herr väderspänd redan
 
Värmekamera? Skulle inte tro det. Hur många har det? Har du?

Varför skulle all fukt i hela huset söka sig till ditt spikhål?
Den fuktmängden som kommer dit - hur mycket sämre U-värde skulle man få i isoleringen?
Vad skulle det kosta per år?

Jag kan bara inte tänka mig att det kan märkas i plånboken.
 
Herr väderspänd ;D
 
Ganska otrevligt att efter 5-10 år börja mötas av mögel-
lukten när man kommer hem.
 
Jag tror inte många kan skaffa sig en värmekamera.
En liten modern kostar 180000-190000, och det är billigt idag, sa säljaren, dom tidigare modellerna kostade upp till 500000 ;D

Var nyfiken och frågade... ::)
 
Absolut..
Men kan det verkligen bli mögelattacker av ett spikhål?
Den lilla fukt som kommer därigenom räcker väl inte till att BLÖTA ner isoleringen i en omfattning som kan stimulera en mögelattack?
Har det hänt förut?
Jag trodde inte att rumsfukt kunde åstadkomma såna skador utan att det mer var regnläckor, dusch-badläckor eller blöt isolering som byggts in vid uppförandet som var boven?
 
BoD jag trodde väl det. Tittade för säkerhetsskull i vår leveransbeskrivning, så att jag inte missade någonting ;D
 
KarlXII skrev:
Men kan det verkligen bli mögelattacker av ett spikhål?
Det beror på vad som händer med den fuktiga luften när den gått igenom hålet. Om fukten kondenseras så kan det med tiden bli en ansamling med vatten som kan orsaka skador. Om luften pyser vidare ut utan att kondenseras så borde det inte bli någon skada.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.