Storlek har jag inte heller koll på men det det viktiga är ju att få fram rör så det finns kapacitet.

16pex till varje radiator utan skarvar då?

Fönstren är ca 80cm breda så radiatorer på samma bredd och ca 70 höga 2st Sånna som bygger ut ca max 10cm 2raders heter det så? Räcker det till?

(Edit 100x60 tp22 då ligger jag runt 18-1900watt om jag tittade på rätt plus en liten radiator till då bör jag klara det eller ligger jag precis på gränsen så jag ska gå upp till 120x60)


Funderade på att köra med en elradiator till höger då det är lite trångt i rännorna jag bilat men dom går så klart att bredda
 
Redigerat:
Krilleman
Kör du på en 20mm matning till ett fördelarskåp med 16mm ut till respektive radiator så blir det prima.

Elradiator undvikes in i det sista om det finns möjlighet med vattenburet!

Och du har fel angående watt-antalet på TP22-610. Den ger ej 18-1900 watt.

Tabell över radiatorer TP22 med olika storlekar och effekter, lämplig som teknisk specifikation för uppvärmningssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Då kör jag 16 till varje

Vilken storlek är bra då? 2st som bör klara hela rummet plus en liten som stöd
Ca 32-40kvm rum
 
Krilleman
Du klarar dig på håret rent teoretisk (beräknat på 65W x ca35m²) med 2x TP22-610 och 1x TP21-507.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Då ska jag se om det inte går att få dit tp22-612 då bör jag klara det med lite marginal
Tror jag proppar det till höger så kan man se hur stort man kan sätta dit när bord och kök och allt annat är på plats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.