Jag stänger av värmen helt på vintern, det kostar alldeles för mycket att hålla grundvärme på under vintern.
Min tanke är att skaffa en gsm fjärrswitch att "Aktivera" värmen centralt med, alltså inte enbart ett element utan samtliga i hela huset.
 
Jeppson skrev:
Jag stänger av värmen helt på vintern, det kostar alldeles för mycket att hålla grundvärme på under vintern.
Min tanke är att skaffa en gsm fjärrswitch att "Aktivera" värmen centralt med, alltså inte enbart ett element utan samtliga i hela huset.
Det är ju en sån jag har skaffat. Med den skillnaden att jag får lägga in en switch vid varje element istället för centralen.
Det finns GSM-moduler för centralinstallation också, men dels behöver du då en elektriker och dels kostar dom dubbelt så mycket.

/K
 
Jag har redan installerat Centtral styrning d.v.s en reglercentral som via rumsgivare "pulsar" ut värme till elementen.
I den centralen kan jag aktivera eller avaktivera värmen i huset (via en digital ingång).
Det är där gsm modulen kommer in i bilden.

//Jeppson
 
Panasonic har en bra luftvärmepump som man kan hålla mellan 8-10 grader....ska fungera bra efter vad jag hört!!! Man kan även använda mobilen för att ändra temp om man tar den mod.Lite dyrare:)
Ska själv sätta in en sådan till hösten
 
Jeppson skrev:
Jag har redan installerat Centtral styrning d.v.s en reglercentral som via rumsgivare "pulsar" ut värme till elementen.
I den centralen kan jag aktivera eller avaktivera värmen i huset (via en digital ingång).
Det är där gsm modulen kommer in i bilden.

//Jeppson
Då har du ju redan förberett så då tror jag det finns moduler som är billigare tom

/K
 
Då är GSM switchen inköpt och avprovad, fungerar väldigt bra, skönt att kunna värma upp stugan ett antal timmar innan man kommer fram.
Köpet blev en Comlink, och det vara egentligen vara att spänningsätta och sedan skicka SMS för att aktivera den.

//Jeppson
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.