The Warriors är ju en riktig old-school klassiker!

"Waarrioorrs...come out to plaayyay" Den repliken kommer aldrig att dö.
 
Mikael_L
Flykten från New-york och Mad Max bortom thunderdome verkar alltid vara OK att le lite överseende med.
Jag fattar egentligen inte varför, jag tycker dom är helt klart sevärda.
 
Snailman
momento började jag se mitt i filmen och såg resten (början) nån dag senare... De som sett den filmen förstår vad detta innebär:D

Alien och Leon har jag sett mer än en gång och kan tänka mig se igen, Alien minns jag forfarande ihåg var jag såg på bio första gången den visades..
 
Redigerat:
Hrrm, ni har ju glömt Joss Whedon!

Jag säger bara "Serenity"! Och under tv-serier: "Firefly".

/ama
 
Redigerat:
H
Kan bara hålla med om alla de toppfilmer som har nämts hittils.

En av mina favoriter är Fear and loathing in Las Vegas > http://www.youtube.com/watch?v=Zm7r491n-8o&feature=related
Gjord på boken med samma namn av världens bästa författare Hunter S Thompson.

"I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me."
Hunter S. Thompson
 
Hej,
många bra har nämnts, men känner att romantiska är ni inte...:) Jag kan inte välja bara en , men måste jag är det den första på min lista.

En officer och gentleman Richard Gere
dagboken
kärleksbrev Kevin Costner
Vid din sida Susan Sarandon, meg ryan
Youve got a mail Tom hanks, meg ryan
Top gun Tom cruise
pretty women julia Roberts, Richard Gere
Notting hill Julia Roberts, Hugh Grant
Min bäste väns bröllop Julia Roberts,
Mannen som kunde tala med hästar Robert Redford
Sweet home alabama Reese Winterspoon
when a man loves a woman Andy Garcia, Meg ryan
bodyguard Kevin Costner
dirty dancing Patrick Swayzy
ett oanständigt förslag Demi Moore, Robert Redford
bröllopsfixaren Jenifer Lopez
Jane Austen filmer
Love Aktually

om jag bortser från den romantiska sidan;)
Robin Hood Kevin Costner
De tre musketörerna
Pirates of carribean Jonny Deep
Man on fire (denzil washington)
Deja vu dencil washington
Oceans eleven....
The pacifier Vin Diesel
The fast and the furious Vin Diesel
XxX Vin Diesel
Tomten är far till alla barn. Peter Haber
 
Hopplunda skrev:
"I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me."
Hunter S. Thompson
Tycker inte att ngn skall titta på denna filmen i förhoppning om att den är särskilt bra! Jävligt skum, absolut ingen familjefilm, men rätt cool och väldigt annorlunda. Allt som står ovan är med, särskilt mycket droger och insanity.. :p !
 
H
fresve skrev:
Tycker inte att ngn skall titta på denna filmen i förhoppning om att den är särskilt bra! Jävligt skum, absolut ingen familjefilm, men rätt cool och väldigt annorlunda. Allt som står ovan är med, särskilt mycket droger och insanity.. :p !
Haha nej det är ingen film man drar igång med familjen efter körslaget, jag tror filmen passar en viss typ av människor i en viss ålder :)

Om man ska ta en lite mer normal film så är ju The Shawshank redemption (Nyckel till frihet) en riktig goding. > http://www.youtube.com/watch?v=tbeOTivzvrA
 
Sixth sense med Bruce Willis och den suveräna Haley Joel Osment. Sällan jag går ut från biografen och måste spela upp filmen i huvudet en gång till för att se om allt håller ihop.
Pay it forward är en annan bra film med en jätteinsats av Haley Joel Osment. Klart tänkvärd film med ett budskap. Såna gillar jag.
 
Snart har vi tröskat igenom hela den cineastiska historien men förutom ett antal värdiga omnämnaden som redan gjorts vill jag tillägga:

Brokeback Mountain – fotot, storyn samt modet att inte välja Brad Pitt och Tom Hanks till huvudrollerna = storartat! (kanske vågade de inte spela bögar, jag vet inte...)

Bladerunner – sketabra hela vägen, 'nuff said.

Solaris efter boken av Stanislaw Lem är sanslöst skön – om man kan hålla sig vaken.

Kocken, tjuven, hans fru och hennes älskare – Peter Greenaway på hugget! Kommentarer är överflödiga.

Detta på rak arm, ge mig betänketid så blir det såklart mer. Som avrundning kan man ju säga att bröderna Cohen och Quentin Tarantino har svårt för att misslyckas.

Var är mina popcorn?!
/Ronnie
 
Gökboet
Dansar med vargar - Människan (den vita) är en skit.
Ungkarlsbabyn (det franska originalet till Tre män och en baby)
Sista natten med gänget (kanske inte bra, men kult)
Gudfadern - "I´m gonna give him an offer..."

Äh, det kommer bli en lång lista....
 
En film som är riktigt bra börjar nu på kanal 5 . Den heter "skicka vidare", klart sevärd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.