C Comfort Thomas skrev:
Reagerade bara angående texten att man har maxeffekt vid -15 vilket inte stämmer.
Finns gott om duktiga försäljare, gäller bara att hitta rätt precis som det gäller att hitta rätt skribenter på forum:cool:
Hej igen! Har en ytterligare fråga gällande rördragning till innerdelen. Min nuvarande innerdel har rören indragna och anslutna på vänster sida av innerdelen och så vill jag ha det även framgent då den nya innerdelen ska monteras på samma plats. Måste jag specificera detta vid köp av ny värmepump eller är innerdelen så konstruerad att det är valfritt höger eller vänsteranslutning?
 
Antar att återförsäljaren varit och kikat på plats innan och har han/hon inte sagt något så funkar det.

har ingen kikat och du köper via postorder så beror det på om innerdelarna är lika så förutsättningar är densamma.

nackdelen med att gå ut på vänster sida bakom innerdelen är att man får kopplingen bakom innerdelen och därmed svårare att läcksöka om man framöver letar efter läckor.
 
C Comfort Thomas skrev:
Antar att återförsäljaren varit och kikat på plats innan och har han/hon inte sagt något så funkar det.

har ingen kikat och du köper via postorder så beror det på om innerdelarna är lika så förutsättningar är densamma.

nackdelen med att gå ut på vänster sida bakom innerdelen är att man får kopplingen bakom innerdelen och därmed svårare att läcksöka om man framöver letar efter läckor.
Tyvärr kräver den enda vettiga placeringen av innerdelen att rören går in på vänstersidan.
 
Då kan det bero på bredden på innerdelen och kanske även höjden om det fungerar.
Du får kolla med din återförsäljare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.