Min trotjänare börja ge sig efter alldeles för många år i tjänst så en ny ska införskaffas, men jisses vad svårt att skilja de olika modellerna från varandra.

Jag gillar HP sedan tidigare då dom fungerat felfritt och hittar dessa som exempel.

Vilken av dom är bättre än den andra?

HP 17-cp2036 F/R5-7520U/8/512/11H
https://www.netonnet.se/art/dator-s...m/hp-17-cp2036-fr5-7520u851211h/1028617.8909/

HP 17-CP2011NO
https://www.hp.com/se-sv/shop/produ...AE9pFvU4l4QaAkmlEALw_wcB&gclsrc=aw.ds#reviews
 
Behöver du en så stor som 17" ?
 
Det hade hjälp om du berättar vad du vill använda laptopen till. Ex. Titta på film, youtube, kontor som office eller spela spel och då behöver du berätta vilka grafikinställningar du önskar och upplösning samt vilka spel.
Mvh
 
Ja, jag har kört med det sedan det gick att få för vettiga pengar.
 
Holypain Holypain skrev:
Det hade hjälp om du berättar vad du vill använda laptopen till. Ex. Titta på film, youtube, kontor som office eller spela spel och då behöver du berätta vilka grafikinställningar du önskar och upplösning samt vilka spel.
Mvh
Inga spel, men bilder då jag fotar en del, annars vanligt surfande och bokföring etc.
 
De är väldigt lika och det som är konstigt är att båda har en begränsad 1 års garanti, vilket jag tycker är ovanligt.
Samma processor, minne, hd utrymme mm. Det som kanske skiljer är batteriet (de uppger olika maxtider) men det kanske inte spelar roll om den sitter med nätkabel hemma ändå?
Det var svårt...
 
MacBook is da shit!
 
Cheesen
TorpAnders TorpAnders skrev:
Min trotjänare börja ge sig efter alldeles för många år i tjänst så en ny ska införskaffas, men jisses vad svårt att skilja de olika modellerna från varandra.

Jag gillar HP sedan tidigare då dom fungerat felfritt och hittar dessa som exempel.

Vilken av dom är bättre än den andra?

HP 17-cp2036 F/R5-7520U/8/512/11H
[länk]

HP 17-CP2011NO
[länk]
Behöver du en "laptop"? en stationär med en riktig 27 eller 32" skärm hade nog vart bättre i ditt fall om du ska hålla på med photon och liknande
Kan du tänka dig en begagnad?
https://shop.inrego.se/datorpaket/kontorspaketet-hp-840-g5
 
Redigerat:
TorpAnders TorpAnders skrev:
Inga spel, men bilder då jag fotar en del, annars vanligt surfande och bokföring etc.
Vad gör du med bilderna, retuscherar, justerar, etc?
 
MrJay
M munge skrev:
MacBook is da shit!
Nej, det är det inte. Eller jo.. beror på hur man tolkar ditt inlägg.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Du skriver att du bokför. Har du företag? Ifall du har det så kan jag rekommendera att du tar en titt här när du bestämt dig:
https://flexitdistribution.com/
 
MrJay
Valfri Lenovo Thinkpad eller Dell, typ Latitude. Billigast får du genom att plocka ihop och beställa egen burk på deras sajt. Minst 16GB RAM.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Behöver du en "laptop"? en stationär med en riktig 27 eller 32" skärm hade nog vart bättre i ditt fall om du ska hålla på med photon och liknande
Kan du tänka dig en begagnad?
[länk]
En modern laptop är tillräckligt kraftig för att jobba med foton. Men jag hade valt en betydligt mindre än 17" - Annars försvinner ju en del av poängen med en bärbar dator - och skaffat en bra extern skärm och tangentbord.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Cheesen
useless useless skrev:
En modern laptop är tillräckligt kraftig för att jobba med foton. Men jag hade valt en betydligt mindre än 17" - Annars försvinner ju en del av poängen med en bärbar dator - och skaffat en bra extern skärm och tangentbord.
Det är inte kraften jag ifrågasätter, en fem år gammal laptop är mer än tillräcklig för uppgiften om den bara har lämplig processor, ramminne och hårddisk. Men en 17" skärm är ungefär hälften så stor som man önskar om man ska hålla på med foto redigering.
 
useless useless skrev:
En modern laptop är tillräckligt kraftig för att jobba med foton. Men jag hade valt en betydligt mindre än 17" - Annars försvinner ju en del av poängen med en bärbar dator - och skaffat en bra extern skärm och tangentbord.
Jag gillar 17" formatet och orkar bära runt på den, som sagt har gjort så de senaste 15 åren minst. Har även två lösa 27" skärmar.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.