Kan man välja bort parketten hos Smålandsvillan? Det blir ju så fula skarvar eftersom golvet läggs in före monteringen av huset..
 
Hej,
Golvet går att välja bort men då väljs även dörrkarmar bort.. Smv drar av 180,-/m2
Ett annat allternativ är att välja golvet levererat löst i kartong så kan du ju lägga det själv.
 
Tack, det var precis något sådant jag ville höra!! :)
 
Kan man välja det löst i kartong?

Golvet från fabrik är ju dessutom fellagt, dvs med långsidorna längs med fönsterrutorna istället för kortsidorna mot rutorna...

Å andra sidan så kan det vara bra med golvlisterna mellan modulerna, om man behöver byta golv eller lacka om en del.... :)

Å andra sidan så är det lättare att möblera utan golvskarvarna...

Åh, denna ångest..... :D
 
Om man nu kan välja golvet i lådor så vettesjutton om det inte är billigare att köpa någon annanstans?

Suck, där rök min idé om att "bara flytta in och fixa trädgården". Nu måste vi lägga golv också. :/ ;)
 
Hej!
Ja man kan välja bort parketten, det har vi gjort. Vet ej om man måste välja bort tapeterna då oxå, vi har valt alternativet målningsförberett och då är tapeterna och utvändig målning också borta, för detta får man ca 90.000 (nybro). Vet att man kan dela "paketet" och få målat utvändigt men hur det är med tapeterna om du inte vill ha golvet vet jag inte.
 
H
man kan välja bort golvet.
 
Ja, det är inga problem.

Vi gjorde så och har lagt ett helt golv utan skarvar, förutom in til sovrummen i ett Lammhult.
Tyvärr har jag inga bilder på det, och just nu ligger det skyddspapper på hela golvet.
 
Läggs skarvarna mellan dörrposterna? Då syns de inte då man oftast har en tröskel.
Annars är det tragiskt....
 
Har bilder i min blogg på hur det blir. Det blir trösklar i skarvarna /dörrposterna. Jag tycker det blir helt ok, men det ligger ju åt "fel" håll.
 
Be om en kopia på det slutliga beställningsformuläret. Där finns alla avdrag man kan göra (dock utan priser).

I min så står det att man kan välja bort standardgolv, värmeradiator i badrum, värmepanna osv.
 
Lintotten, vilket hus har du tänkt bygga?
 
Har tänkt bygga Nybro men vill lösa vissa saker först. Tex det här med skarvarna.

Sen är det det här med golvvärmen som är ett problem också, vill inte ha några radiatorer...
 
Funderade på det där med radiatorerna också innan vi bestämde oss för smv. Kände väl att det inte riktigt var värt att betala för ett hus med gjuten platta bara för att slippa element som ändå kommer finnas på ovanplan, jag menar man blir ju inte av med dom.. tycker att dom är såpass små under smv låga fönster att dom inte kommer störa.
 
Funderade också på det där med golvvärme, men sen så bestämde vi oss för att vi hellre vill ha Nybros planlösning med vinkel och öppet än ett vanligt rektangulärt hus. Ett vinkelhus hos någon annan firma hade kostat minst 700 000 till. :( För vår tomt kunde vi nämligen välja mellan SMV och Myresjöhus. Myresjöhus Villa Växa hade gått på ca 500 000 ytterligare - visst med högre standard men utan planlösningen vi gillade.

Annie&Kenneth, fast du kan ju lägga golvvärme på övervåningen också. Vi funderar på att göra det i vårat Nybro sen när det (öht har byggts) och det är dags för övervåningsinredning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.