Mathias, nu har du mycket att fundera på. Jag antar att du måste undersöka alternativen lite. Hur skall det sluta? ;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Prova att söka efter formborrar så borde du hitta något kanske till och med i närheten av där du bor
 
  • Gilla
oceanis
  • Laddar…
Formborr var rätt ord att söka på!

Mattiasp, ingen fara, borrar faller inte under kategorin prylar som behöver utvärderas.......till och med jag kan bara ta en när det är dags.
 
Men visst var det du som gjorde ett långtidsstest av dyra kvalitetsbits? Var inte slutsatsen att man tappar bort dyra bits lika fort som billiga?
 
  • Gilla
Snailman och 3 till
  • Laddar…
Krilleman
Ahlsell har dessa 600mm borrar i lager, 6-20mm:

RSK 8x600mm: 1038005V

2846_1_538.jpg

8mm borren som är 600 lång betalar vi på jobbet 105:- plus moms för...
 
MathiasS skrev:
Tack för tipsen. Svetsalternativen går dock bort, jag svetsar inte. En 5-hundring är mycket pengar för en borr men jämfört med totalkostanden för larmuppgraderingen är det pjutt. Skulle jag ta hjälp att göra 20 hål på detta sätt så....är det också pjutt....
Hårdlöda är vad man brukar göra. Ganska enkelt om man har grejorna.
 
ion skrev:
och här går det att köpa för 66 kr, [länk]
plötsligt blev tillgången riklig, dessutom till priser som även jag kunde betalat.
Det blir bara billigare och billigare, snart är dom gratis :D
 
mattiasp skrev:
Men visst var det du som gjorde ett långtidsstest av dyra kvalitetsbits? Var inte slutsatsen att man tappar bort dyra bits lika fort som billiga?
Jag fick googla lite, men sedan hittade jag det....

http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/95187-torx-4.html?perpage=15#post726646

Nu får jag dock erkänna att jag bytt strategi en aning, när byggandet är lite mindre frekvent än varje dag - kör med en sådan här i fickan nu:

e23b11604b0f7ea96f669069db866933.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


....med den största fördelen att jag alltid har alla bittar med mig....och att det står bosch på lådan.
 
ion skrev:
och här går det att köpa för 66 kr, [länk]
plötsligt blev tillgången riklig, dessutom till priser som även jag kunde betalat.
Man kan ju får en 1,5meters 8mm borr för under 250 spänn. Det måste man ju nästa ha bara för att det går att köpa.....:)
 
  • Gilla
pekk@13
  • Laddar…
imported_Benno skrev:
Hårdlöda är vad man brukar göra. Ganska enkelt om man har grejorna.
Vet inte hur varmt det blir med gasolflaskan här, har bara kört med silverlod. Men kan man köpa en borr för under hundringen så känns det som en rätt bra lösning på problemet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.