Kan du hänga upp fixturen med genomgående gängstång kommer det garanterat att hålla. Vill du vara på säkra sidan när din storvuxna släkting kommer på besök (om du har någon) så kan du sätta ett plattjärn infällt på andra sidan väggen i stället för brickor så håller det för alla storlekar i alla tider! Då behöver du ingen fixtur ens, åtminstone inte för väggens skull.
 
T Toddep skrev:
Jag vill gärna ha vägghängd toastol med utanpåliggande cistern så är det någon som monterat en fixtur med genomgående gängstav med stor bricka på baksidan?
Blocket är 200 mm brett så det borde ju inte vara några problem
Hej!
Hittade någon lösning med den vägghängda toaletten? Har också planer på det.:)
 
K Klumpen46 skrev:
Hej!
Hittade någon lösning med den vägghängda toaletten? Har också planer på det.:)

Snart dax att fixa detta. Det blir genomgående gängstänger genom ytterväggen och ett stort järn infräst på andra sidan sen bara att putsa över. Så hade jag tänkte så får hoppas det fungerar
 
T Toddep skrev:
Snart dax att fixa detta. Det blir genomgående gängstänger genom ytterväggen och ett stort järn infräst på andra sidan sen bara att putsa över. Så hade jag tänkte så får hoppas det fungerar
T Toddep skrev:
Snart dax att fixa detta. Det blir genomgående gängstänger genom ytterväggen och ett stort järn infräst på andra sidan sen bara att putsa över. Så hade jag tänkte så får hoppas det fungerar

Okej. Blir den inbyggd i väggen då eller du bygger en låda runt fixturen.
Jag kommer ha 200mm väggar där jag har tänkt ha mina två toaletter, hade velat bygga in fixturen i väggen men man får kanske göra en låda.
 
K Klumpen46 skrev:
Okej. Blir den inbyggd i väggen då eller du bygger en låda runt fixturen.
Jag kommer ha 200mm väggar där jag har tänkt ha mina två toaletter, hade velat bygga in fixturen i väggen men man får kanske göra en låda.
Jag vill inte ha lådor så jag kommer köra med synlig cistern men vägghängda. Inte lika snyggt som helt inbyggda men att ha en låda gillar jag inte alls så då kör jag heldre synlig cistern
 
  • Gilla
Klumpen46
  • Laddar…
Är du inte rädd att lättbetongen kommer malas sönder pga hävkraften det blir i ytterkant när någon kommer sätta sig på stolen med den frekvensen om du inte har något som stöttar upp den från golvet?
Det blir ju en ganska stor vertikal kraft som upprepas gång på gång som kanske tillslut nöter ner lättbetongen.
 
X xLnT skrev:
Är du inte rädd att lättbetongen kommer malas sönder pga hävkraften det blir i ytterkant när någon kommer sätta sig på stolen med den frekvensen om du inte har något som stöttar upp den från golvet?
Det blir ju en ganska stor vertikal kraft som upprepas gång på gång som kanske tillslut nöter ner lättbetongen.
Ska fästas en konsoll i betong golvet så denna kommer ta upp mkt belastning sen en fet platta som stöd för dom övre gängstavarna så tror jag inte detta blir några problem
 
  • Gilla
xLnT
  • Laddar…
B
Jag har en vägghängd toastol, med synlig cistern. Vi monterade den med genomgående gängstav typ 10mm eller liknade, och på andra sidan väggen lät vi gängstaven gå igenom en tjockare plåt, för att fördela trycket över en stor yta på väggen. Det har fungerat för oss i ett antal år utan minsta tecken på att röra sig.
 
  • Gilla
Klumpen46 och 1 till
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Jag har en vägghängd toastol, med synlig cistern. Vi monterade den med genomgående gängstav typ 10mm eller liknade, och på andra sidan väggen lät vi gängstaven gå igenom en tjockare plåt, för att fördela trycket över en stor yta på väggen. Det har fungerat för oss i ett antal år utan minsta tecken på att röra sig.
Precis så ska jag med göra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.