HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Ingen mer som har synpunkter?
Jo, jag har. Men du blir bara oförskämd när jag kritiserar dina ritningar, så jag avstår från att delge dig mina synpunkter.
 
  • Gilla
MetteKson och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Känns den här ritningen tydligare?
[länk]
kul! Jag skulle dock fortfarande flippa trappan och vilja ha mer fönster på gaveln!
 
HOBBY ARCHITECT
A andersmc skrev:
Jo, jag har. Men du blir bara oförskämd när jag kritiserar dina ritningar, så jag avstår från att delge dig mina synpunkter.
Var inte rädd nu. ;)
 
Men asså trollar du eller har jag missat nåt?
Du har ju bara ritat av ett Gert Wingårdh hus. Varför?
 
  • Gilla
  • Wow
MetteKson och 2 till
  • Laddar…
M M Flo skrev:
Men asså trollar du eller har jag missat nåt?
Du har ju bara ritat av ett Gert Wingårdh hus. Varför?
Ja, men Hobby Architect kanske bara är en pseudonym :)
Omslagssida för arkitekturprojekt "ARKITEKTHUS Gert Wingårdh Projekt: 1540" med skala 1:100 A3 och upphovsrättsinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
zzoink och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, men Hobby Architect kanske bara är en pseudonym :)
[media]
Hahaha!!!!
 
HOBBY ARCHITECT
Det är intressant att se hur negativa ni är, ni kan ju t.o.m. kritisera en idé gjort av en riktigt bra arkitekt. Gjorde samma sak på ett annat engelsktalande forum och jävlar var dom gnällde, det var t.o.m. massa riktiga arkitekter där. :rofl: Men här var det inte så mycket respons, så jag avslöjade det hela redan nu för att få det gjort. https://www.byggahus.se/fredagshuset-wingardh-pa-en-sluttning-i-husqvarna
 
Vad är själva grejen? Tror du att folk är negativa bara för att du "ritar" det?

Även fast du nu har lagt upp ett hus ritat av en känd arkitekt så finns det fortfarande saker som alla hade ändrat på huset.. vara för att en känd arkitekt har ritat ett hus betyder inte det att alla älskar det och tycker att planlösningen är bra.

Jag är av åsikten att arkitektritade hus oftast inte är genomtänkta rent praktiskt utan bara ska ha ett bra flöde och se bra ut rent estetiskt.

Att du nu håller på att trolla gör dig bara ännu mer oseriös..
 
  • Gilla
M Flo
  • Laddar…
Artikeln du länkar till har ju redan massa kritiska kommentarer mot huset, även att det tydligt är ritat av wingårdhs.

Folk har ju hjärtligt försökt hjälpa dig.
Du sänker hela Byggahus forumet med sånt här.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
M M Flo skrev:
Artikeln du länkar till har ju redan massa kritiska kommentarer mot huset, även att det tydligt är ritat av wingårdhs.

Folk har ju hjärtligt försökt hjälpa dig.
Du sänker hela Byggahus forumet med sånt här. Sluta ödsla vår tid på din skit.
Jag såg inte att folk hade kommenterat artikeln, jag googlade bara bilder på det, kunde ju länkat till denna lika väl, eller denna. Och detta forum består ju inte av arkitekter så det blir väl inte lika roligt då. Men en kommentar som...

"läs böcker. Läs allt du kommer över, arkitektbiografier, lär dig om nyklassicism, modernism, postmodernism osv. Du har tidigare blivit rekommenderad Arkitektens Handbok. Den boken är ovärderlig. Jag läste A Place of Houses av Charles Moore mfl om och om igen när jag började plugga arkitektur. Rekommenderas. Vilka arkitekter gillar du? Lär dig om dem!"

...blir rätt komiskt. Men självklart är allt en smaksak, men det säger ändå något om hur negativa människor är på detta forum.

Z zzoink skrev:
Jag är av åsikten att arkitektritade hus oftast inte är genomtänkta rent praktiskt utan bara ska ha ett bra flöde och se bra ut rent estetiskt.
:crysmile:
 
Eh... vad är komiskt?
Du lägger ut massa planlösningar och uppmanar andra att tycka till. Då uppfattas det som att du vill bli bättre på arkitektur.
Ser varken det negativa eller komiska i att få tips om att läsa böcker och lära sig av andra arkitekter. Så gör man för att bli bättre.
Finns nog många arkitekter här på forumet.
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
M M Flo skrev:
Eh... vad är komiskt?
Du lägger ut massa planlösningar och uppmanar andra att tycka till. Då uppfattas det som att du vill bli bättre på arkitektur.
Ser varken det negativa eller komiska i att få tips om att läsa böcker och lära sig av andra arkitekter. Så gör man för att bli bättre.
Finns nog många arkitekter här på forumet.
Det komiska är att ingen hade nog gett såna tips till en duktig arkitekt, t.ex. Gert Wingård.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Det komiska är att ingen hade nog gett såna tips till en duktig arkitekt, t.ex. Gert Wingård.
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Det komiska är att ingen hade nog gett såna tips till en duktig arkitekt, t.ex. Gert Wingård.
Skillnaden på dig och Gert är att du lägger ut en ritning på byggahus med en fråga "vad tycker ni om planlösningen?" Gert lägger inte ut en sån fråga på ett offentligt forum och ber om åsikter..

Ställer man en fråga kommer folk tycka till, spelar ingen roll om man är känd eller inte.. skillnaden här är att en känd arkitekt aldrig hade ställt frågan offentligt. En riktig arkitekt pratar med sin kund och ritar ihop ett hus utifrån deras gemensamma kunskaper och tankar.
 
  • Gilla
MetteKson och 1 till
  • Laddar…
Nä men jag är ganska säker på att Wingårdhs inte presenterat en ritning på det sättet du gjorde i första inlägget.
 
HOBBY ARCHITECT
M M Flo skrev:
Nä men jag är ganska säker på att Wingårdhs inte presenterat en ritning på det sättet du gjorde i första inlägget.
Nej, det var ju en av poängerna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.