Kalle B skrev:
Ingen som har nämnt att bygga formar för betonggjutning? Egentligen hela jobbet med att bygga grund men just formarna är värst. De måste ju göras noga för att plattan skall bli bra men sedan skall de bara rivas.
Ett rent, snyggt, metodiskt arbete. Vad gnäller du om? =)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
När man t.ex. har kaklat och faktiskt känner sig ganska nöjd med resultatet är det alltid någon för... j-vla mjukfog som ska till. Trots att jag alltid följer alla råd och maskerar, sprutar vatten med lite diskmedel och använder fogpinne reser det sig alltid när jag drar bort tejpen och det är då mitt tålamod brukar få sig en prövning! Visst, det blir bra till slut men jag verkligen avskyr det momentet!

Lasse
 
Idag känns det som om det värsta husjobbet är att måla. Hur mycket jag än borstade med piasavakvast och stålborste innan målning, så var penseln alldeles nedsmetad med spindelnät och annat skräp när jag målade. Nu har inte bara jag en nymålad vägg, utan även spindlarna har fått nymålade trådar.
 
Måla.👎
Det är t.o.m roligare att titta när färgen torkar.
 
Målandet går väl an... men det där eviga skrapandet får mig att fundera på hyreslägenhet :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.