Jag är inte så hemma på det här med datorer... men du missade att lägga upp ritningen va?

Jag har i alla fall en annan fundering, som kanske är totalt way-out för dig. Den hänger lite grann på måtten den också...

Tanken med den är att ha en separat toalett. Kanske kan kännas lite trevligt?

Tyvärr har jag inte koll på hur man gör ritningar (förutom på papper).

I alla fall...:

På väggen längst åt vänster sätts alla tvättstugesaker - ej i vinkel som du ritat. Mellanväggen sätts så nära dörren mot pannrummet som möjligt. Dörrhålet blir ungefär i samma höjd som nu. Där sätts en skjutdörr. Ungefär där duschen är nu sätts toalett och ett nätt litet handfat. Mittemot sätts en förvaringsmöbel - ungefär som nu på din ritning. (Handfatet sätts för övrigt mot väggen till badrummet.) Sen är det dags för ytterligare en mellanvägg med skjutdörr. Denna mellanvägg kommer i linje med den ena väggen som badkaret står mot - ej ytterväggen. Beroende på utrymmets egentliga mått, och om du ratar de minsta handfaten, så får du kanske flytta denna vägg en eller en och en halv dm ut i badrummet. I såfall blir det en remsa som t ex kan utnyttjas som hylla bakom badkaret. Duschen får vara mot ytterväggen jämte badkaret. Med den här lösningen får du ändra måtten på badkaret till t ex 120x160. Det andra handfatet får stå på samma vägg som i din ritning, fast intill duschen. Duschen blir då i hörnet mellan badkaret och handfatet.

Jo, bilder säger mer än tusen ord... Förstod ni något?

Man kan verkligen göra på många olika sätt. Det beror ju helt på hur ni kommer att vilja använda det, vilka funktioner ni behöver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.