Den är såpass omgjord så jag har ingen aktuell ritning för ovanvåningen i dagsläget.
Men det spelar mindre roll i detta fallet då den ändå inte påverkas.
 
v_skogh skrev:
Den är såpass omgjord så jag har ingen aktuell ritning för ovanvåningen i dagsläget.
Men det spelar mindre roll i detta fallet då den ändå inte påverkas.
Då har du säkert alldeles rätt; då spelar saken ingen roll.
 
Taklutningen begränsar valet av takbeläggning, men det kanske blir det papp eller falsat plåttak?
 
Det kommer bli ett plåttak så det är inga problem.
Arkitekten ville dock dra ner taklutningen till 10 grader eller mindre, men jag kan inte se att det skulle förbättra utseendet.
 
billy_baver skrev:
För det första behöver du inte grannarnas tillåtelse, så länge ingreppen överensstämmer med planbestämmelserna. För det andra vore det roligt att ta en titt på ovanvåningen. Om du lägger ut den kan jag skissa fram ett förslag som du säkert kommer att gilla.
Området är ej planlagt. Dock så står mitt hus redan idag mindre än 4 meter från klagande grannens tomt. Detta innebär att jag måste dra in vägglivet på utbyggnaden för att ha en chans att få igenom bygglovet.
 
Ser mycket bättre ut nu tycker jag. Dessutom bara något stenkast från där jag bor :)
Fattade inte först att ni kunde bygga ut åt det hållet men insåg sen att det var ert garage som låg bredvid, visst har ni infart från Rosendalsgatan?
 
Ska jag vara ärlig vet jag faktiskt inte vad gatan heter jag kör in ifrån :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.