Nej det är verkligen inte lätt att kvalitetsgranska alla påstående som läggs ut på detta forum och skilja tyckande från fakta. Mitt råd att kontakta någon som sitter med egna erfarenheter och titta på huset i verkligheten byggde på det. Tack Ritarn för ditt inlägg, du tydligjorde min poäng.....
 
O
Hmmm om nu älvsbyhus är sååå otroligt dåliga... hur kommer det sig att dom funnits så länge?
Sen som någon föreslog, smålandsvillan... Är väl varken bättre eller sämre än älvsbyhus... har läst mycket dåligt om dessa åxå... men säger inget ändå!
dock gillar jag inte deras grundkonstruktion, bättre då med en ärlig krypgrund som vi alla vet vad den innebär... istället för nån egen konstruktion som ingen egentligen vet något om....

Nää bygg med vilka du vill...

Men tänk på att om du bygger med älvsbyhus så räkna med en ca 300000 för grunden... efter det ända som ingår är det enklaste och billigaste i grund arbetet....

Och i smålandsvillan ingår inte grunden alls om jag minns rätt....
 
Odjuret skrev:
Och i smålandsvillan ingår inte grunden alls om jag minns rätt....
Ja, så är det. Därför har jag kommit fram till att skillnaden i pris mellan en Smålandsvilla och ett LB-hus Classic trots allt inte är så stor. Visst skiljer det lite, men man får ju MYCKET mer för pengarna: Gjuten platta med golvvärme, bättre isolering och superbra fönster. Och sen är standarden på allt i hela huset mycket bättre, till exempel är det kakel och klinkers som standard i badrummen.

MEN; Många gillar torpargrund eftersom man kan krypa in och kolla läget då och då, svårt att göra det med en platta. Dessutom går det fortare att bygga med torpargrund. Om man kan göra en del markarbeten själv och sedan inreder övervåningen själv kan man nog få det billigt. (Fast det gäller väl nästan alla hus och husföretag...)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.