IpadSurfare... hur mycket saknar ni Flash?
 
Nokia o Wildfire - o jag saknar Flash!

P.s vems tryne är det?
Du skrämmer folk!
;)
 
Nimajneb skrev:
IpadSurfare... hur mycket saknar ni Flash?
Hittills bara på ett ställe: filmer på Jay Lenos Garage. Där är det dock NBC som är klantiga i och med att de har HTML5-färdigt material, men sedan måste stoppa i det i en Flash-player. De har nog bara glömt av denna sajten för andra från samma TV-bolag är rätt gjorda.

Annars saknar jag det inte alls.
 
Jag har börjat surfa rätt mycket med min Lg Optimus 7 telefon med windows phone 7, och den funkar utmärkt till det. Bra skärm och bra webläsare.
 
Flash, nej det saknar jag inte.

Det verkar skrotas snabbt nu, det är väl få sajter som inte vill kunna synas på iPad/iPhone.
 
kamilenski skrev:
Nokia o Wildfire - o jag saknar Flash!

P.s vems tryne är det?
Du skrämmer folk!
;)
hahaha, utan glasögon känner du nog igen honom

curious_case_of_bejamin_linus.jpg
 
iksnelimak kanske inte är van att läsa baklänges heller:)

det lilla jag surfar med iPhone så har jag inte ens märkt att Flash inte finns:cool:

Kjell G
 
Kjell_G skrev:
iksnelimak kanske inte är van att läsa baklänges heller:)

det lilla jag surfar med iPhone så har jag inte ens märkt att Flash inte finns:cool:

Kjell G
G llejK.
Aaaa . Trodde att det är bara jag som har det litta udda under hatta...
:D
 
Viding skrev:
Man måste ju inte ha "Auto Correction" aktiverat på Ipaden om man inte vill. :)
Tack för tipset. Jag har irriterat mig på detta länge (både på iphonen och nu ipaden) men visste inte att det gick att slå av. ;) Det borde bara avslaget by default tycker jag (i alla fall för oss svenskar). Ni andra som vill fixa detta gör så här: Klicka på Inställningar > Allmänt > Tangentbord...
 
Nimajneb skrev:
IpadSurfare... hur mycket saknar ni Flash?
Jag har nyligen saknat Flash på tv4play och på Volvos hemsida.
 
Nimajneb skrev:
IpadSurfare... hur mycket saknar ni Flash?
Det är en definitionsfråga....

Ja, jag har surfat in med Ipaden på sidor där jag inte kunnat se något eller bara vissa delar av innehållet då det är flashbaserat.

Nej, jag saknar ite stöd för flash på Ipaden, jag har en Samsung Galaxy tab som har stöd för flash, och där har jag stängt av automatisk flash-inladdning och kör med inställning: "on demand", vilket gör gröna rutor av flashinnehåll (som man kan klicka på för att aktivera). Det händer dock ytterst sällan att jag väljer att aktivera någon av dessa rutor, då det bara är förlegade hemsidor eller reklam som är 100% flashbaserat numera.

På byggahus.se är till exempel den störande reklambannern längs upp flashbaserad, så den slipper jag se när jag surfar :)
 
100% stationär dator / xp pro / firefox

Mobilt suger ;)
 
snaggletooth skrev:
100% stationär dator / xp pro / firefox

Mobilt suger ;)
Välkommen Mr 1998! ;)
 
IpadSurfare... hur mycket saknar ni Flash?
Det är en av saker som jag faktiskt gillar med min iPhone: den har inte stöd för den skiten! Det är så många jobbiga banners och sånt som bara försvinner när man inte har Flash.
 
Troberg skrev:
Det är en av saker som jag faktiskt gillar med min iPhone: den har inte stöd för den skiten! Det är så många jobbiga banners och sånt som bara försvinner när man inte har Flash.
Visst är det bra om man kan stänga av dessa banners, fungerar utmärkt i tex Opera.:)

Men i mitt hus med min dator är det JAG som bestämmer, och vill jag kolla på Flashmaterial så skall jag kunna göra det och inte ska Apple kunna förbjuda mig att göra detta.q(;^;)p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.