Dan1891 Dan1891 skrev:
Ska en 9 åring verkligen spela det där spelet?
Viktigt man känner av hur barnet reagerar. Blir barnet bara rädd i stunden och sedan bortglömt ser jag inget problem. Om det blir mardrömmar osv så ska man såklart inte låta dem spela det.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Rickard.
JLyck JLyck skrev:
OM man skulle ge sig in i VR träsket, vilket VR ska man då ha?
Väldigt svårt att svara på då det beror på så många olika saker. En begangnad quest 2 tycker jag är ett rimligt köp om man vill testa VR upplevelsen mer generellt om man inte har möjligheten att låna ett. Vet flera som faktiskt föredrar quest 2 i racingspel över dom betydligt dyrare alternativen som finns så det är inget dåligt headset även om även den har sina brister och nackdelar.
 
Rekommenderar Sifu! Pc och playstation. Kung-fu lir som är lätt är komma igång med men desto svårare att bemästra. Riktigt skoj och kostar blott 279 trots släpp i februari. Ska därtill vara gratis dlc på gång...
https://store.epicgames.com/en-US/p/sifu
 
Rickard. Rickard. skrev:
Väldigt svårt att svara på då det beror på så många olika saker. En begangnad quest 2 tycker jag är ett rimligt köp om man vill testa VR upplevelsen mer generellt om man inte har möjligheten att låna ett. Vet flera som faktiskt föredrar quest 2 i racingspel över dom betydligt dyrare alternativen som finns så det är inget dåligt headset även om även den har sina brister och nackdelar.
En Quest 2 är ju bra budgetalternativ men kan inte mäta sig med Valve Index. Förutom bildkvalitén, den är ungefär lika bra som Index. Men tracking på headset och handkontroller är milsvidd bättre på Index. Sedan är Index kontroller riktig nice med.

Edit: ska man bara spela bilspel är väll inte tracking och handkontroller lika viktigt
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Rickard.
Precis så, en index för 10000kr är inte så bara för dom flesta att köpa för att prova på VR medans en quest 2 är rimligare. Särskilt när det kryllar av dom begagnat(ofta typ nästan oanvända)och en hygiensats bara kostar några hundringar.

Själv krigar jag på med en gammal rift s då jag inte riktigt har dator för bättre och jag väntar på något (osäker på exakt vad) innan jag uppgraderar allt. Har inget köpsug alls på något annat headset även om jag vet hur utdaterad det är.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Precis så, en index för 10000kr är inte så bara för dom flesta att köpa för att prova på VR medans en quest 2 är rimligare. Särskilt när det kryllar av dom begagnat(ofta typ nästan oanvända)och en hygiensats bara kostar några hundringar.

Själv krigar jag på med en gammal rift s då jag inte riktigt har dator för bättre och jag väntar på något (osäker på exakt vad) innan jag uppgraderar allt. Har inget köpsug alls på något annat headset även om jag vet hur utdaterad det är.
Du skriver ju iof också att du inte blivit så imponerad av VR ovan. Quest 2 har ju en del i det. Det är inte premium VR och känslan kommer bli lidande. Vårt spel tex är mycket bättre känsla i på index än Quest 2. Bla med att manipulera saker som inte är i Line of sight med inside out tracking kameran (enbart när händerna befinner sig i ditt synfält så registerar den var händerna är)

Edit: du hade visst en Rift S men den har också inside out tracking
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Vi kör mycket Nintendo switch i familjen, mest co-op som mario kart racing och helt fantastiska Unravel2 (rea på Nintendo e- shop nu). 11årig dotter kör också just dance som är ganska fysiskt. Rekommenderar detta!
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
O Olsbx skrev:
Vi kör mycket Nintendo switch i familjen, mest co-op som mario kart racing och helt fantastiska Unravel2 (rea på Nintendo e- shop nu). 11årig dotter kör också just dance som är ganska fysiskt. Rekommenderar detta!
Unravel2 spelade jag med mina barn på PC, mycket bra spel
 
  • Gilla
Olsbx
  • Laddar…
Jag slöspelar PUBG, men det är svårt att hitta svenskar som vill köra squad.
 
Rickard.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du skriver ju iof också att du inte blivit så imponerad av VR ovan. Quest 2 har ju en del i det. Det är inte premium VR och känslan kommer bli lidande. Vårt spel tex är mycket bättre känsla i på index än Quest 2. Bla med att manipulera saker som inte är i Line of sight med inside out tracking kameran (enbart när händerna befinner sig i ditt synfält så registerar den var händerna är)

Edit: du hade visst en Rift S men den har också inside out tracking
Du har garanterat rätt, jag har testat mest med oculus varianter och aldrig en index så jag vet nog inte vad jag missar. Mitt ”regelbundna” användande är ju inte så dynamiskt så mina behov blir ju helt annorlunda vilket säkert förklara varför jag är nöjd med det jag har.

Tänker att jag lånar hem en quest en stund om jag får drivet att testa half-life då jag tror upplevelsens ändå är bättre så.
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Du har garanterat rätt, jag har testat mest med oculus varianter och aldrig en index så jag vet nog inte vad jag missar. Mitt ”regelbundna” användande är ju inte så dynamiskt så mina behov blir ju helt annorlunda vilket säkert förklara varför jag är nöjd med det jag har.

Tänker att jag lånar hem en quest en stund om jag får drivet att testa halv-life då jag tror upplevelsens ändå är bättre så.
Det är faktiskt natt och dag. :) Hur är beg marknaden för Index? Nu har jag bara spelat half Life alyx på index så vet inte känslan på Quest men spelet är ju delvis designat runt index. Tex att man kan krossa ölburkar med squeese sensorn på Index kontrollerna. :) Half Life alyx är dock verkligen ett mainstream spel, de har massor med immersive breaking HUD, om du väljer gå med spaken så går man löjligt långsamt utan möjlighet till att öka hastigheten. Trots alla begränsningar är spelet så stört bra. Det är något med Valve-spel, de väver in action och pussel så bra.
 
Rickard.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hur är beg marknaden för Index?
Vet inte riktigt index är ingen modell jag funderat på att köpa men jag tror dom är som dom andra, Få annonser och därför högt andrahandsvärde då dom enbart konkurrerar mot att köpa nytt.

Oculus verkar vara den enda som lyckats sälja tillräcklig mängd till folk som egentligen inte vill ha för att ha en fördelaktig andrahandsmarknad ;)
 
Redigerat:
Rickard. Rickard. skrev:
Vet inte riktigt index är ingen modell jag funderat på att köpa men jag tror dom är som dom andra, Få annonser och därför högt andrahandsvärde då dom enbart konkurrerar mot att köpa nytt.

Oculus verkar vara den enda som lyckats sälja tillräcklig mängd till folk som egentligen inte vill ha för att ha en fördelaktig andrahandsmarknad ;)
Jo det är väl för att den är så billig nypris :D
VR kommer ju ta över från desktop förr eller senare dock. Själv spelar jag knappt desktop, tappat magin
 
D
ARMA 3, aldrig tröttnat på det
 
D Drburr skrev:
ARMA 3, aldrig tröttnat på det
Operation flashpoint. Jävlar vad före sin tid det spelet var.
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.