Hej hopp!

Tänkte detta kunde bli en tråd om att del med sig om vad man spelar, och kanske hitta likasinnade spelkamrater. Ja, jag vet - där finns andra forum för detta. Men byggahus är så trevligt :D

Så kort och gott - vad spelar ni?

Jag kör just nu 4 spel primärt:
Valorant (likt Counter Strike, fast man har olika abilities)
It takes two (co-op spel, äventyrsspel)
Weird West (actionrollspel som utspelas i vilda western)
Phasmofobia (man ”jagar” spöken, och ens uppgift är att ta reda på vilken typ av spöke det är)

Jag streamar en del när jag kör på: https://twitch.tv/lyckvid
 
Brukar spela Skitgubbe med arbetskamraterna på jobbet. Det är oftast i samband med eftermiddagsfikat som kortleken tas fram.
 
  • Gilla
JLyck och 1 till
  • Laddar…
Spelar i princip bara VR nu för tiden. It takes two spelade jag faktiskt trots icke VR. Bra Coop lir.

Skulle vara roligt med lite bra VR Coop men det är nära noll på den fronten
 
  • Gilla
JLyck och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
iRacing och nintendoklassiker(även lite av dom nya) i mån av tid och motivation, blir nån timme i veckan på sin höjd men är fortfarande roligt.

VR och bilspel är sanslöst roligt ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Spelar i princip bara VR nu för tiden. It takes two spelade jag faktiskt trots icke VR. Bra Coop lir.

Skulle vara roligt med lite bra VR Coop men det är nära noll på den fronten
Ja, it takes two var faktiskt bättre än jag trodde.

Just VR har jag inte testat. Phasmophobia kan man tydligen köra i VR, dock inget jag kan rekommendera. Bra läskigt redan utan VR.
 
JLyck JLyck skrev:
Ja, it takes two var faktiskt bättre än jag trodde.

Just VR har jag inte testat. Phasmophobia kan man tydligen köra i VR, dock inget jag kan rekommendera. Bra läskigt redan utan VR.
Skräckspel i VR är asnice. Eller semiskräck. Som tex Half Life Alyx.
 
Rickard.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Skräckspel i VR är asnice. Eller semiskräck. Som tex Half Life Alyx.
Låter som bland det mest mardrömsframkallande man kan göra tycker jag men det kanske är värt ett försök då det skrivs så bra om just det spelet. Jag har hitintills inte blivit imponerad av något av dom få ”riktiga” VR-spel jag testat, jag tycker allt känns väldigt onaturligt och svårkontrollerat men det går kanske över.
 
Jag spelar nästan bara Pinball Dreams och Pinball Fantasies på min Amiga 500.
Ibland blir det en runda Zany Golf också.
 
  • Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
Mario.
Släpper Nintendo en ny konsol med ett nytt Mario till halkar jag dit, än en gång.
Uppväxt med Nintendo och kan inte motstå.
:heart:
Spelat lite Zelda, Mario Kart, Super Smash mm. så klart. Spelat lite med barnen på div. Playstation också, men hjärtat klappar för Nintendo.
 
  • Gilla
  • Älska
JLyck och 1 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Låter som bland det mest mardrömsframkallande man kan göra tycker jag men det kanske är värt ett försök då det skrivs så bra om just det spelet. Jag har hitintills inte blivit imponerad av något av dom ytterst få ”riktiga” VR-spel jag testat, jag tycker allt känns väldigt onaturligt och svårkontrollerat men det går kanske över.
Det är mycket jobb att få till bra VR mekanik därför många spel inte når hela vägen. Jag utvecklar ett VR spel ihop med min bror och vi har lagt enorm fokus på just den biten. Det går nog inte peka på en specefik grej utan alla detaljer spelar in. Ta ett exempel detta klipp från vårt spel som visar realismen med trigger reset notera också att fingret inte är på avtryckaren om inte spelaren har fingret på VR kontrollens avtryckare.



sådana här detaljer gör enorm skillnad för totalintrycket.

En annan grej som är viktigt att spelet måste ha bra input så det känns naturligt att manipulera dina VR items. Som här där jag laddar om snabbt


Hehe japp alyx är grymt bra, kanske inte riktigt lika vasst när det kommer till detaljerna jag pratar om ovan, men spelet är så sjukt välgjort i övrigt att det ändå är sjukt bra.

Min 9 åring spelar det faktiskt :) det har gått bra faktiskt, han använder menyn som ett skydd när det blir för läskigt han tar upp menyn då pausar spelet, så väntar han där ett tag :crysmile: nu har han kommit till spelets läskigaste ställe och han har inte spelat det på några veckor :) behöver bygga upp lite mod
 
  • Gilla
ådal och 1 till
  • Laddar…
OM man skulle ge sig in i VR träsket, vilket VR ska man då ha?
 
Just nu är det detta som går varmt :crysmile: Förpackning till "Bamse Aktivitetsspel", ett barnspel med olika roliga rörelser och ljud.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan1891 och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min 9 åring spelar det faktiskt :) det har gått bra faktiskt, han använder menyn som ett skydd när det blir för läskigt han tar upp menyn då pausar spelet, så väntar han där ett tag :crysmile: nu har han kommit till spelets läskigaste ställe och han har inte spelat det på några veckor :) behöver bygga upp lite mod
Ska en 9 åring verkligen spela det där spelet?
 
JLyck JLyck skrev:
OM man skulle ge sig in i VR träsket, vilket VR ska man då ha?
Jag tycker Valve Index är det bästa headsetet just nu. Men det börjar bli daterat och Valve kommer säkert med nytt snart. Men bara rykten
 
Rickard.
Dan1891 Dan1891 skrev:
Ska en 9 åring verkligen spela det där spelet?
Känns som en rimlig frågeställning som just DEN 9åringens föräldrar bör fundera på.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.