Jag har ca 200 lpm med...
 
Atom skrev:
Jag har ca 200 lpm med...
Jag har väl ca. 100 meter kant totalt kanske men tar dem lite nu och då samtidigt som jag klipper gräs så det blir aldrig så mycket på en gång...
 
Otroligt. Frun mindes att vi skulle ha något liknande verktyg i boden!
Och visst funkar det!

Tackar för all hjälp!

CameraZOOM-20150623144326942.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dizzy84
  • Laddar…
Jag använder en gammal såg som jag "sågar" bort gräset som vuxit in över plattorna. Sticker ned sågen mot plattans kant, enkelt.
 
  • Gilla
Gizmokvack och 2 till
  • Laddar…
Köpte nyligen en Ryobi-trimmer som kan vrida huvudet 90 grader, den fungerar utmärkt till kanterna.
 
duell skrev:
Köpte nyligen en Ryobi-trimmer som kan vrida huvudet 90 grader, den fungerar utmärkt till kanterna.
Foto? :)
 
Jag har också en ryobitrimmer med samma funktion, man kan fälla ut en "metalltråd" som mått. Det blir dock inte helt rakt på det sättet, och man får ett jäkla slitage på tråden. Bättre då med en riktig kanskärare. Jag använder Fiskars QuickFit, som jag slipat upp sylvass med en vanlig metallfil. Olle Berg har designat en proffsmodell med Karstad Redskap. När du bara vill klippa riktigt nära så använder du en grässax, gärna med förlängt handtag, tex Fiskars.
 
shadowfire skrev:
Jag klurade själv på något liknande, men var lur på om det inte går snabbare med en med hjul på. En sådan här;

[länk]
Han skär glest gräs och ogräs på filmen. Dessutom kastar kanten runt det som ligger vid sidan. Jag är skeptisk till att den skulle klara en riktigt tät matta. Jag pressar hårt med foten för att ta mig igenom min ..
 
elpaco skrev:
Han skär glest gräs och ogräs på filmen. Dessutom kastar kanten runt det som ligger vid sidan. Jag är skeptisk till att den skulle klara en riktigt tät matta. Jag pressar hårt med foten för att ta mig igenom min ..
Ingen som har något liknande och kan ge tråden ett utlåtande?
Jag tänker mest inte för nyupptagning i gräset, utan mer för att rensa just mot marksten eller kantsten.

Köra med trimmern vinklad ner i marken går skapligt för min del, men tycker det går åt lite väl mycket tråd.
 
Undrar om det skulle gå, att ersätta nylontråden med fjäderståltråd?
 
hsd
Det finns wire till trimmer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.