Staffan2000 skrev:
Även jag tröttnade på sotarfusket.
Vid ett tillfälle blev jag rabbiat och ringde sotarmästaren och krävde omsotning. Trots ny sotning var det lika dåligt gjort.
Därför sotar även jag själv numera.
Förvänta dig inget av sotningskursen. Den jag gick på, via brandskyddsföreningen var på lekskolenivå, använd inte fuktig ved etc.

Egensotaren: Staffan
Ja inte väntar man sig en djupdykning i ämnet utan snarare sånt man redan vet, måste väl ändå gå kursen för att få tillståndet. Ska bli intressant å se vad läraren har att säga om inte annars kan man vål ställa ordentligt med frågor altså vara ordentligt förberedd.d^_^b
 
Andreas_Hansson skrev:
Heta arbeten? Vad har det med sotning att göra?
Sverige är fantastiskt
Brandskydd är väl ganska viktigt även vid sotning?
Räddningstjänsten brukar hålla i båda kurserna, "heta arbeten" är mer omfattande vad gäller brandskydd än sotningskursen. Sotning handlar ju egentligen om att förhindra bränder.
Kolla med era kommuner om de verkligen kräver kurs. De flesta verkar tro det fast det inte alltid är så.
 
Han har uppenbarligen keppst (fuskat) anmäl och begär omsotning.
 
Verkar som om vi har en bra sotare. Demonterade allt som gick att rucka på och fick det nästan lika rent som det var direkt efter installationen när han var här senast, både i och runt spisen.
 
Kul att höra det är så det ska se ut.
 
J
Ja samma här sotaren våran gör inte sitt jobb som det ska göras,så himla tråkigt när folk inte gör sitt arbete som det ska.
har anmällt mig till sotarutbildning men pga pandemi är det bara avvakta när det sker.
Men det finns också bra sotaren. som tur är.
hälsning/James
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.