R Rkarlsson skrev:
Jävlar. Så om en larmsäljare knackar på din dörr så kommer du må dåligt i flera år?
Tror isåfall du behöver professionell hjälp =)

Kanske det är blodtrycket?
Nä inte jag men den firman isåfall..
Jag kommer att ringa dit tillbaka och vara lika dryg..
 
skoge skoge skrev:
Nä inte jag men den firman isåfall..
Jag kommer att ringa dit tillbaka och vara lika dryg..
Du kommer ringa till företaget som har dörrknackare och säga vad? Har du lappar som säger att säljare inte får knacka på din dörr?
 
R Rkarlsson skrev:
Du kommer ringa till företaget som har dörrknackare och säga vad? Har du lappar som säger att säljare inte får knacka på din dörr?
Tack för att ni tog upp min tid.
Jag skickar en faktura på ca 1200 kr för att ni avbröt mig i annat arbete.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Man kanske kunde ha en lag om att det är förbjudet att skjuta ihjäl varann... Om vi bara hade haft en sådan lag så hade det nog varit lugnt... ;)
vore bättre om det var lagligt mellan kriminella.. Så blir det inte så många kvar.
 
  • Haha
Fairlane
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Du kommer ringa till företaget som har dörrknackare och säga vad? Har du lappar som säger att säljare inte får knacka på din dörr?
jag anser försäljare begår hemfridsbrott..
De inkräktar på mitt privata liv och område..
borde vara lagligt att få freda...med alla medel..
hagelbössa laddad med salt bör vara avskräckande nog..
 
  • Wow
lat
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
jag anser försäljare begår hemfridsbrott..
De inkräktar på mitt privata liv och område..
borde vara lagligt att få freda...med alla medel..
hagelbössa laddad med salt bör vara avskräckande nog..
Psykiskt störd.
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Psykiskt störd.
säljarna ja.. visst är de. :)
 
skoge skoge skrev:
säljarna ja.. visst är de. :)
Nej du. Något lider man av om man vill skjuta dörrsäljare. Men du kanske är en enstöring som sitter själv nånstans i skogen. Vad vet jag.
 
R Rkarlsson skrev:
Nej du. Något lider man av om man vill skjuta dörrsäljare. Men du kanske är en enstöring som sitter själv nånstans i skogen. Vad vet jag.
Ja jag bor ute i skogen.
Och är så nöjd med att slippa försäljare och annat vid dörren.
Skulle man bo i städerna, med det som står i media så skulle det verkligen behövas att folk fick försvara sig emot okänt.
 
skoge skoge skrev:
orde vara lagligt att få freda...med alla medel..
hagelbössa laddad med salt bör vara avskräckande no
Och hur gör du/hade du tänkt göra på halloween & påsk?
 
L lat skrev:
Och hur gör du/hade du tänkt göra på halloween & påsk?
?
halloween... Jag är inte så mycket för amerikanska traditioner... Så skulle några barn knacka på så skulle jag visa dem vart grinden i staketet är och tala om att det är privatmark detta.

påsk?
inte tusan har jag några säljare springande speciellt vid påsktider hos mig...
 
Får vi andra agera likadant(hagelbössan) när dina barn/barnbarn stör oss & tigger godis?
 
F
skoge skoge skrev:
?
halloween... Jag är inte så mycket för amerikanska traditioner... Så skulle några barn knacka på så skulle jag visa dem vart grinden i staketet är och tala om att det är privatmark detta.

påsk?
inte tusan har jag några säljare springande speciellt vid påsktider hos mig...
Konstigt, när det kommer till att freda sin fastighet så har du rätt mycket ultraradikal religiös Amerikansk sydstat i dig. Man får ta det onda med det goda.
 
  • Haha
breakman
  • Laddar…
F
skoge skoge skrev:
Ja jag bor ute i skogen.
Och är så nöjd med att slippa försäljare och annat vid dörren.
Skulle man bo i städerna, med det som står i media så skulle det verkligen behövas att folk fick försvara sig emot okänt.
Man är ofta rädd för det man inte vet nåt om. Ta av dig gummistövlarna och fiberpälsen nån gång och åk in till stan och bilda dig en egen uppfattning istället för att svälja vad som står i media.

Om det tex skrivs om varg så är din uppfattning garanterat att media är ett gäng ljugande kommunister som borde skjutas så varför litar du plötsligt på vad som skrivs ”om stan”?
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Vi är säkerligen många som av en eller annan anledning inte vill ha våra kontantkort registrerade i vårt eget namn. Utan att för den skull misstänkas vara knarkhandlare, hallickar eller terrorister.
Jag söker följaktligen en "målvakt" som är intresserad av att stå som målvakt för ett av mina kontantkort. Kontantkortet ska inte användas till något kriminellt utan är till en lur jag testar anonymiseringsprogram på. SIM-kortet är ett Comviq Standard.

En ersättning på 500 kronor kan väl vara skälig engångsersättning till den tilltänkte målvakten.

Hör av dig via PM. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.