riksdagen har beslutat att kontantkort inte får vara annat än registrerade..

Så nu öppnar man alltså för att telefonförsäljare och annat skräp ska få tillgång till ens uppgifter och ringa som de vill..

Förbannade idioti..
 
  • Gilla
Peter787
  • Laddar…
Jag har haft registrerat telefonnummer i många år men det är inte så mycket telefonförsäljare som ringer, kanske jag som sagt nej tack och lagt på så de har gett upp.
Protte
 
  • Gilla
ARJU
  • Laddar…
@
skoge skoge skrev:
riksdagen har beslutat att kontantkort inte får vara annat än registrerade..

Så nu öppnar man alltså för att telefonförsäljare och annat skräp ska få tillgång till ens uppgifter och ringa som de vill..

Förbannade idioti..
Det just bara att välja att ha hemligt nummer... Då står du inte in"telefonkatalogen" och slipper ev. försäljare...
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…
@ @ndreas skrev:
Det just bara att välja att ha hemligt nummer... Då står du inte in"telefonkatalogen" och slipper ev. försäljare...
Aha..
Jag tycker fortfarande att det känns som om riksdagen har klampat på den personliga integriteten... har detta med all gäng verksamhet att göra kanske..?
 
  • Gilla
@ndreas och 1 till
  • Laddar…
F
Men hur skall man göra då om man tex säljer crystal meth och inte vill skylta med sitt namn? Fungerar NIX och hemligt nummer då med? Jag tycker detta verkar ogenomtänkt.
 
  • Gilla
  • Haha
Nilstyko och 3 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Men hur skall man göra då om man tex säljer crystal meth och inte vill skylta med sitt namn? Fungerar NIX och hemligt nummer då med? Jag tycker detta verkar ogenomtänkt.
borde det väl göra..
Är väl ingen som sitter och aktivt granskar alla kontantkort..
 
Nixa så ringer inga försäljare överhuvudtaget. De få som ringt mitt mobilnr senaste 10 åren har bett om ursäkt när jag bara säger nix.

I-landsproblem.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Nixa så ringer inga försäljare överhuvudtaget. De få som ringt mitt mobilnr senaste 10 åren har bett om ursäkt när jag bara säger nix.

I-landsproblem.
det var därför jag valde oregistrerat kort.. För att slippa de som ringde trots nix...
 
skoge skoge skrev:
det var därför jag valde oregistrerat kort.. För att slippa de som ringde trots nix...
Det var så jobbigt att lägga på? Tror faktiskt inte de ringt någon iallafall på 5 år till mig.
Ser alltså att regeringens krav för en gångs skull är vettig =)
 
  • Gilla
Fågelvägen och 2 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Det var så jobbigt att lägga på? Tror faktiskt inte de ringt någon iallafall på 5 år till mig.
Ser alltså att regeringens krav för en gångs skull är vettig =)
lägga på?
jobbigt med sådana skit verksamheter som ringer och tar upp min tid och telefon..

Nej detta är riksdagens idioti..
De skulle ha förbjudit all telefonförsäljning istället.
 
  • Gilla
Mats_R
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
lägga på?
jobbigt med sådana skit verksamheter som ringer och tar upp min tid och telefon..

Nej detta är riksdagens idioti..
De skulle ha förbjudit all telefonförsäljning istället.
Eftersom du inte vet så kan du ju inte säga hur det är.
Med NIX så tar de inte upp din tid och telefon.

De gör rätt. Man ska inte kunna ha kontanta nr för att hålla på med droger och skit =)
 
  • Gilla
Lilak och 3 till
  • Laddar…
F
skoge skoge skrev:
borde det väl göra..
Är väl ingen som sitter och aktivt granskar alla kontantkort..
Jag är inte säker men jag tror inte min ironi gick fram.
 
R Rkarlsson skrev:
Eftersom du inte vet så kan du ju inte säga hur det är.
Med NIX så tar de inte upp din tid och telefon.

De gör rätt. Man ska inte kunna ha kontanta nr för att hålla på med droger och skit =)
Då skickar man en 10-12 åring som fixar korten och vipps så är de kriminella lika anonyma som innan. Kommer inte dröja länge innan enskilda personer har hundratals kort registrerade i sina namn.
 
R Rkarlsson skrev:
Eftersom du inte vet så kan du ju inte säga hur det är.
Med NIX så tar de inte upp din tid och telefon.

De gör rätt. Man ska inte kunna ha kontanta nr för att hålla på med droger och skit =)
Så när media har belyst att det finns många oseriösa firmor som ringer trots nix så gör de rätt?
att de ringer till mig fast jag ordnat med nix för att slippa denna verksamhet överhuvudtaget är skitsamma?

Nä de gör fel och borde förbjudas totalt..
knarklangare och annat skräp finns det andra lösningar till..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.