Om jag har förstått saken rätt så knep phl den sågen framför näsan på dig! Du kan i alla fall glädja dig åt att den gick till någon du känner, och inte till någon som inte förstår att uppskatta den.
 
Nimajneb skrev:
Ska man köpa en maskin i förtid så skall man naturligtvis göra ett klipp. Och TVEKA INTE! För typ en vecka sedan så sladdade jag 5-10min på att ringa på en GTS10 för 3k på Blocket... Suck har haft mardrömmar varje natt efter att jag naturligtvis var för sen med denna.
Det hade inte spelat någon roll, jag ringde på den en minut efter att den var inlagd. Den är helt OK även om den saknade kapanhållet samt den låga aluprofilen på klyvanhållet ;)
 
Det är så drygt o sitta o trycka reload på Blocket.. ;)

Men jag förstår känslan, jag var som de kändes minuter ifrån att få en CTL26 för 3000:-
 
Mikael_L
Jag tror nåt script som skickar SMS var inblandat ... :O

Det är otroligt orättvist mot alla teknikanalfabeter ... :|

:D
 
Om man nu ska köpa dyra verktyg man inte direkt behöver så röstar i alla fall jag på handverktyg. Kanske en hyvel eller en ryggsåg, eller varför inte en smygvinkel. Sen sitter man på ett lutande plan och det går bara utför :)
/ B, som egentligen röstar på en bra sticksåg typ GST135
 
Är det bara jag som har funderingen på om inte en sån här tråd då och då är vår allas våtaste dröm. Det börjar med att man ger råd till TS till att man helt plötsligt själv letar fynd, funderar vad man hade köpt om man hade haft den summan över och vipps så sitter man och skapar sig ett behov så det bara är dags att vaska fram pengarna för att fylla det behovet.... :)

Själv blev det precis så, ville hjälpa TS och istället sitter jag nu plötsligt och räknar på vad jag kan spara in på denna månaden för att kunna köpa verktyg ;)

PS Janne har väl tyvärr exakt rätt även om jag också fick en allergichock av att läsa hans inlägg

/Lorant
 
FredrikR skrev:
Det är så drygt o sitta o trycka reload på Blocket.. ;)

Men jag förstår känslan, jag var som de kändes minuter ifrån att få en CTL26 för 3000:-
Det finns en auto-reload addon till Firefox man kan använda - den körde jag när jag letade släpvagn för då hade man också ungefär 3 sekunder på sig.
 
1: Köp 5st Bruksbo skruvdragare.

2: Släng in dom i öppna spisen.

3: Njut av tanken på att det nu finns 5st bruksbo maskiner färre i världen.

:D
 
Eftersom TS inte har akut behov tycker jag elverktyg låter bättre. Således ska du titta på Fein multimaster istället för GOP. Batterier är färskvara och du vet inte riktigt när du kommer att ha användning av maskinen. En sådan multimaskin kommer till användning förr eller senare så det är inte det som är problemet utan frågan är NÄR?
 
Oj! Va mycket inlägg det blev. Jag får först be om ursäkt om jag startat folks onödigaköpsug.
Det här med att spara var kanske det tråkigaste svaret man kunde få, man tror nästan att min gamla mor sitter här på forumet. :)
Grejen är den att det här är pengar som annars går upp i rök om jag inte bränner dom snart. Tyvärr kan jag bara spendera dom på Ahlsell eller Jula.
Sticksåg har jag funderat lite på och blivit grymt sugen på en blå Bosch, men vet bara inte riktigt vad jag ska använda den till. Förmodligen skulle jag ha mer användning av en Kap/gersåg men av någon konstig anledning känns det inte lika roligt som en stickis.
 
Ahlsell måste ju ha en Multimaster om än till rövarpris? De lär iaf inte ha en tjustig Veritashyvel =/
 
jocke_mejsel skrev:
Sticksåg har jag funderat lite på och blivit grymt sugen på en blå Bosch, men vet bara inte riktigt vad jag ska använda den till. Förmodligen skulle jag ha mer användning av en Kap/gersåg men av någon konstig anledning känns det inte lika roligt som en stickis.
Vad du ska ha en sticksåg till?! Tja! Har du barn? Såga ut en kanin och en björn i valfritt trä och låt ungarna måla dem och sätt i en krok och volá du har handukshängare till badrummet. :)
Annars får du väl skiva upp limpan med den. :rolleyes:
 
Shit va smart, det argumentet kan man nog ta för tjejen.
Mer maskiner som man kan använda barnargumentet på?
 
På Ahlsell har de ibland kampanjer på Hitachi, och det kan du nog köpa nästan vad du vill av och bli nöjd. Påstår inte att de är bäst på allt, men de är bra på det mesta.

För min del skulle jag alla dagar i veckan satsa på en sticksåg (läs:Bosch GST135) för någon multimaskin alla dagar i veckan. Sticksågen använder jag till varje husprojekt någon gång, även om jag favoriserar klingsågar. Multimaskin blir det kanske en gång i halvåret, men när den väl behövs är den ju väldigt användbar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.