När min farsa byggde om på sjuttiotalet fick man gullfiber på köpet när man köpte virke. De två stora lyckades med såna metoder slå undan all konkurrens och det är ju först på senare år andra fabrikat börjar dyka upp. Om de också kommer från samma koncern(er) skulle inte förvåna.

 
Billigast ?
GS byggvaror i gullbranna (utanför halmstad), de har sina priser på hemsidan, http://www.gsbyggvaror.se/

Isolering Roxull, några priser (har ej prutat ännu)

45mm 16,50 kr/m2/inkl moms

95mm 25,40 kr/m2/inkl moms

145mm 45,80 kr/m2/inkl moms

195mm 60,70 kr/m2/inkl moms

Lite annat också

cellplast 100mm 66 kr/m2/inkl moms

råspont 21*95 4,95 kr/lpm/inkl moms

zanda ytbehandlad betongpanna 6,50 kr/st

dessutom

Kampanjpriser på fönster

35% på lenhovdafönster
25% på trarydsfönster


Jag skall åka dit i helgen och reka och begära offerter, återkommer om jag fått ännu bättre priser, än de på hemsidan.
 
Här är lite priser från Polen taget från nätet:
1200 mm/600 mm Isover:
100mm 13,31 Zl/m2
150 mm 19,78 Zl/m2
50 mm 6,84 Zl/m2
80 mm 10,83 Zl/m2
Dock tror jag att priserna är gamla då de anges med 7 % VAT. En Zloty är c:a 2 SEK.

mvh
David




 
1 Zloty = 1,81 SEK, om man vill veta exakt ;-)
 
Tilläggsilsolerade huset för ett halv år sen....

Uddala Bygg, Enköping:

Paroc 195 (UNS 37): 49 kr/kvm

Paroc vindsull: 138 kr/säck

Och då köpte jag inte all isolering på en gång eftersom jag inte hade plats att förvara... :-/

Ett plus var att dom körde hem varorna ända fram till husuppfarten iallafall..... :D
 
Om du har många leverantörer i din omgivning så kan du alltid kolla bästa pris för varje köp.
Annars så är det fördel att förklara för de som finns villka köpbehov du har, och under vilken tid det gäller. Därefter sammanställa en offertförfrågan och köra på bästa pris.
För att avgöra vilken tjocklek på isoleringen som är mest lönssam så fanns det ett bra program på Rockwolls hemsida.
Maila dem så fixar dom säkert detta, det heter RWU3 och om du knappar in hela husets konstruktion kan du beräkna "payoff-tiden" för din tilltänkta nya vägg. Detta med hänsyn till de övriga värmeläckagen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.