O
Roland112 skrev:
Jag tror det är första gången killarna bytt fönster.
Tyvärr verkar det vara första gången de satte upp lister också...
 
R
men urkapningen för vägguttaget tog fanimej priset, speciellt när termometern inte ens är fastskruvad I väggen haha...känsla för hantverk är bättre hos en 10 åring. (y)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Roland112 skrev:
men urkapningen för vägguttaget tog fanimej priset, speciellt när termometern inte ens är fastskruvad I väggen haha...känsla för hantverk är bättre hos en 10 åring. (y)
20140728-145015-53415102.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Arg
connywesth och 11 till
  • Laddar…
Vägverket/Svevia/Trafikverket förnekar sig inte, de kontakter jag har haft med har alltid brustit i utförande och bemötande mitt råd är att kontakta en jurist och besiktningsman se oxå till att få till baka nyckeln.
 
kulle
Släpp inte in dom "hantverkarna" igen, kräv av vv att en annan firma åtgärdar alltihop.
 
Begär att få nytt material och gör det bättre själv. Går ej att lita på hantverkare.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Fan vad tråkigt när klåpare är i farten.
Jag menar, dom kan ju knappast ha tänkt: Det blev bra det här, kunden kommer bli glad, nu åker vi hem och sover med gott samvete.

Ring vägverket och säg åt dom att komma och se vad deras ue gjort. Sen kräver du att få ta in en riktig firma på deras bekostnad.
Klåparna ska inte tillbaks!
 
Top notch jobb....

Vem är egentligen avtalspart här? Har du som privatperson ett avtal med VV eller med någon av firmorna som gör jobb? Eller råkar du bara bo där dom mellan sig avtalat att det ska installeras lite prylar?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
R
nimhed skrev:
[bild]
skrattar ihjäl mig alltså :wow:
 
Redigerat:
R
hantverkare1 skrev:
Fan vad tråkigt när klåpare är i farten.
Jag menar, dom kan ju knappast ha tänkt: Det blev bra det här, kunden kommer bli glad, nu åker vi hem och sover med gott samvete.

Ring vägverket och säg åt dom att komma och se vad deras ue gjort. Sen kräver du att få ta in en riktig firma på deras bekostnad.
Klåparna ska inte tillbaks!
ja precis, jag fattar inte hur folk tänker?! "Du Hasse, jag tror ingen märker nått om vi gör ett riktigt skitjobb, nu drar vi och käkar, tur att vi hinner sticka innan killen kommer hem, han får aldrig tag i oss igen haha".....
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag tycker att det är sjukt att VV som beställare inte är mer intresserade av vilken kvalité deras underleverantörer har. Såklart dom ser till pris då det är ksotsamt, men vadfasen kostar inte sånt här...
Lider med dig, sånt här ska inte kunna hända när en firma är inblandad
 
Undrar om det är samma firma som järnspettade fast fjällpanel åt en forummedlem här för ett tag sen?

Det är ju ungefär samma nivå på arbetet iaf
 
  • Gilla
Ulric och 1 till
  • Laddar…
När vi fick fönster bytta av trafikverket så kom det en oberoende besiktningsgubbe och kollade alla fönster inan firman fick installationen godkänd, så det kan ju hända att det kommer en till er också om nån vecka?
 
Jag hoppas det är Trafikverket som har beställt jobbet. Vägverket lades ner för fem år sen... :rolleyes:
 
Katastrofdåligt gjort.

Men bara en detalj: Vad skulle de gjort med eluttaget? Jag kanske ser fel, men det verkar som att den nedre kabeln är dragen under halvpanelen. Det är mig veterligen inte ett okej förläggningssätt för kabel. Det blir nog svårt att få någon med elbehörighet att röra det där utan att riva upp hela halvpanelen och lägga upp kabeln utanpåliggande, eller möjligtvis bygga in någon slags spikskydd mellan kabel och panel.

OBS, ovanstående gäller givetvis inte om det redan finns spikskydd mellan kabel och panel eller om det istället är så att kabeln kommer ut genom en vägg eller liknande.

Så Enkelt Är Det Inte [tm] ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.