En inte så nära vän vill sälja en rotationslaser av märket Hilti. En pr16. Är det någon som vet vad man kan tänkas betala för den? Jag menar vid vilket pris lönar det sig att köpa den och finns det någon liknande ny.

Tack i förhand
 
Vad vill han ha är väl mer rätt att fråga? De är liksom inte billiga i handeln och om det är en mycket avlägsen "bekant" så lär det kanske vara frågan om stöldgods vilket jag ser som rätt osmakligt.

Men visst, är det ett företag som gått i kk så 2-3 kkr är väl inget över/underpris, det är troligen där det lär hamna på en kk auktion. Motsvarande som DW ligger väl på en 10 kkr och uppåt.

Här får någon gärna rätta mig för jag kan ha fel på en del tusenlappar men oavsett vilket så hade jag inte gett mer än det jag skrev ovan. Hilti är dessutom jäkligt tråkiga med sina reservdelar *suck*

/Kent
 

Tack för svaret. Det känns som om den inte är helt ärlig så jag struntar i det. Finns det någon som har ett förslag på en rotationslaser för hobbybyggare till billig penning?
 
Kan inte svara hur bra den är men fick ett eklamblad idag från http://www.swedol.se/
titta på förstasidan i swedolbladet.
Blev själv nyfiken på SKIL rotationslasern.
Bara den inte är lika "leksakslik" som B&D
 
Hyr en istället. De billiga är leksaker som funkar för ett badrum t ex men inte mer.

<edit>Skilen i det bladet är inte självnivellerande vilket är ett måste så nej, jag hade inte köpt den oavsett pris.

/Kent
 
Nja, har man ett gammalt snett hus vill man inte ha självnivelerende utan "sned-nivelerande", så att man kan ställa den lika snett som allt annat !

:)

Henrik
 
Eller så trycker man till lite extra med hydraulstämparna *ler*

/Kent
 
pswed skrev:
Tack för svaret. Det känns som om den inte är helt ärlig så jag struntar i det. Finns det någon som har ett förslag på en rotationslaser för hobbybyggare till billig penning?
Det finns faktiskt inga rotationslaser som fungerar bra till en billig penning. Däremot finns det andra självnivellerande lasrar som funkar bra.

http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=18863
 
En bra laser faktiskt som kan läggas ner och du kan få den att slå på kortare sträckor typ som en linjelaser. Dessvärre så klarar den kanske inte av regn så jättebra. Pris är ju svårt men ny kostade den kanske 15 000:- plus eventuellt stativ och moms. Jämför den med proffslasrar från spectra och trimble. 5000:- skulle jag lugnt ge, den kan ju säljas vidare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.