Jag har kikat på ett fritidshus där badrummet ser ut såhär... Är det någon som vet mellan tummen och pekfingret vad det kan kosta att fixa till detta? Har i så fall tänkt att ha detta till duschutrymme och rummet bredvid ska bli själva badrummet... Renoveringsbehov i badrum med skadade väggar, vattenberedare och rörinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt rum redo för renovering med skadade väggar, kartonger och demonterad dusch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
2-300k
 
  • Gilla
Berntpeter
  • Laddar…
@
Csmh80 Csmh80 skrev:
Jag har kikat på ett fritidshus där badrummet ser ut såhär... Är det någon som vet mellan tummen och pekfingret vad det kan kosta att fixa till detta? Har i så fall tänkt att ha detta till duschutrymme och rummet bredvid ska bli själva badrummet...[bild] [bild]
Beror väl på hur du vill att det ska se ut då det är färdigt! Men det beror ju också på om stugan ligger långt ute i ödemarken, om det finns någon vettig vägar dit osv....
 
C CarlC89 skrev:
2-300k
Shit! Så mycket
 
@ @ndreas skrev:
Beror väl på hur du vill att det ska se ut då det är färdigt! Men det beror ju också på om stugan ligger långt ute i ödemarken, om det finns någon vettig vägar dit osv....
Ligger 20 minuter till city kärnan och väg finns det...Jag tänker att jag vill få "rummet utan golv" kaklat och med en dusch... Med allt vad rör osv innebär...
 
@
Csmh80 Csmh80 skrev:
Ligger 20 minuter till city kärnan och väg finns det...Jag tänker att jag vill få "rummet utan golv" kaklat och med en dusch... Med allt vad rör osv innebär...
Du får nog kontakta något företag. Men jag tycker att den föregående gissningen på 2-300k låter lågt...
 
  • Gilla
Berntpeter
  • Laddar…
BirgitS
Csmh80 Csmh80 skrev:
Shit! Så mycket
Det är en hel del billigare med våtrumsmatta och -tapet än klinker och kakel, dels behöver inte väggar och golv förstärkas och dels går det mycket fortare för en hantverkare att få dit matta och tapet än att sätta tätskikt och kakel/klinker.
 
  • Gilla
KristinaRT
  • Laddar…
Inte funderat på att göra det själv?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är en hel del billigare med våtrumsmatta och -tapet än klinker och kakel, dels behöver inte väggar och golv förstärkas och dels går det mycket fortare för en hantverkare att få dit matta och tapet än att sätta tätskikt och kakel/klinker.
Förlåt en okunnig.. men vad är våtrums tapet? Måste man inte ha våtspärr och allt sånt?
 
@ @ndreas skrev:
Du får nog kontakta något företag. Men jag tycker att den föregående gissningen på 2-300k låter lågt...
Tycker du? Jag tycker det låter väldigt högt för lite kakel och klinker typ... Jag hade gissat på ca 50-60 tusen...
 
  • Haha
CarlC89
  • Laddar…
S sunqan skrev:
Inte funderat på att göra det själv?
Får man?
 
Csmh80 Csmh80 skrev:
Jag hade gissat på ca 50-60 tusen...
Då kommer du bli besviken på dom offerter du tar in....
 
Csmh80 Csmh80 skrev:
Får man?
Vad får dig att tro att man inte får? Det är ju det som hela det här forumet är till för :) det är ett forum för glada amatörer som vill hjälpa varandra att hitta lösningar på allehanda frågeställningar när det gäller husbyggande, renoveringar, rivningar, husköp, husförsäljningar osv.

I en normal bostad är det enbart elinstallationer (kräver ett auktoriserat elinstallationsföretag, eller att man själv har rätt auktorisation/behörighet) och hantering av kylmedia (licensbelagt, och ett miljöbrott om man gör det själv) som är reglerat.
Allt annat går utmärkt att göra själv. Det enda försäkringsbolagen kräver är att arbetet är fackmässigt utfört - dvs att man följer de regelverk som finns som säker vatten och nån av gvk/bkr. De regelverken finns att hämta hem hos respektive organisations web, sen är det bara att läsa, och fråga här när man inte fattar. Inget av dokumenten är skrivet på kanslsvenska, inget innehåller några märkliga krav.
 
  • Gilla
Csmh80
  • Laddar…
@
Csmh80 Csmh80 skrev:
Tycker du? Jag tycker det låter väldigt högt för lite kakel och klinker typ... Jag hade gissat på ca 50-60 tusen...
Hade du skrivit 500 000 kr så kanske det varit rimligt.
 
Csmh80 Csmh80 skrev:
Får man?
Ett 2,5 m2 badrum i en lägenhet i stockholms innerstad kostar typ 250 papp och tar sex veckor. Där ställer i regel föreningen krav på att en auktoriserad firma ska göra jobbet. Förmodligen år det kravet oberättigat, men känner inte till nån som tagit striden för att få göra det själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.