Men är för lat för att fixa eller bara låter vara. Nämn max 2.

Jag blir irriterad på vattenkran i köket. När jag vrider på kallt vatten så går handtaget ned själv. Så jag kan inte ha lågt flöde på kallt. Grrrr.

Även på att silen i slasken suger fast sig och jag får stoppa ned handen i skit vattnet för att öppna den. Grrrr
 
Att dörren vid köksingången knirrar. Gångjärnen skulle behöva lite olja. Samtidigt är det bra att höra när ungarna går ut...
Golvet i hallen på ovanvåningen knirrar också. Det är helt omöjligt att smyga från badrummet till sovrummet. Tur att barnen inte vaknar av knarret. Jag har inte hjärta att riva upp nästan 100 år gammalt parkettgolv för att försöka fixa det.
 
Varenda strömbrytare är placerad på gångjärnssidan vid dörrarna. Enda som är rätt är där det varit fysiskt ömöjligt att sätta på gångjärnssidan.
 
  • Gilla
Cirs och 1 till
  • Laddar…
Att ventilationen i köket (självdrag) går in i huset istället för ut.
 
Att golvärmen i badrummet inte är inkopplad, ligger slingor i golvet men inte orkat dra fram rör och koppla in en shunt på pannan.... Lite halvkallt i badrummet. ��
 
Att jag inte dubbelkollade gamla karmen när jag gjorde om toaletten - Den är sned och lutar utåt vilket gör att det nya dörr bladet hela tiden vill glida upp om man inte stänger ordentligt....
 
tommib
Att altandörren är en fönsterdörr från polen och därför inte har en normal spanjolett i vilken jag kan sätta en standardcylinder. Det är enda dörren i huset som har en specialnyckel eftersom det bara är fönsterlås som passar i den :(
 
Den gamla tröskeln i mitt badrum satt lite löst och när den flytspacklades fast för renovering så fixerade den lite snett. Byggde sedan på tröskeln så den blev snygg och bra inifrån men den glipar mot golvet i hallen på ena sidan. Oerhört irriterande att jag inte upptäckte och åtgärdade det på en gång.
 
Att det är upp till en centimeters glipa mellan ytterdörr och karm när den är stängd. Mysigt när det är kallt ute... 😊
 
  • Gilla
Sister ray och 1 till
  • Laddar…
Äntligen en vettig tråd om hur det är egentligen i det svenska folkhemmet och inte så perfekt som många vill göra sken av :)
Det som stör mig i mitt hus är att jag inte fixade så att jag kan styra dimrarna till matplats och v-rum från fler ställen när jag ändå höll på och gjorde om.... :mad:
 
  • Gilla
Sister ray och 1 till
  • Laddar…
Att överskåpen i köket inte går ända upp till taket, smuts och fettsamlare. Att diskhon sitter i ett hörn, idiotisk ergonomi.
Jag skyller på förra ägaren, och det kommer lösas vid nästa renovering om 5 år
 
När hunden var valp för snart 15 år sedan rev hon loss en del av den 70-talsmönstrade tapeten i tvättstugan.
Den nedrivna biten saknas fortfarande och tvättstugan har fortfarande samma 70-talstapet.
 
tuktuk skrev:
Att överskåpen i köket inte går ända upp till taket, smuts och fettsamlare. Att diskhon sitter i ett hörn, idiotisk ergonomi.
Jag skyller på förra ägaren, och det kommer lösas vid nästa renovering om 5 år
Ser inte problemet...du har ju redan någon att skylla på...allt är någon annans fel :)
 
Vindslampan sitter så att den skyms av luckan, sprider ett svagt dunkel över max 1/3 av ytan.
Ett par av köksluckorna sitter lite löst och fladdrar pga att justerskruvarna lossnat.
 
Y
Jag retar mig på det eviga knakandet.. Speciellt vår och höst.. Som om huset byter form totalt...

och att 3 glas fönsterna är totalt kassa, låter nästan mer när dom är stängda än öppna. trots nya lister.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.