useless useless skrev:
Som jag trodde då... Enligt bilderna ska skruvarna användas för att fästa markisen i väggfästet. Skruvar för att sätta fast fästet i väggen följer inte med, utan det får man skaffa själv utifrån förutsättningarna på platsen.

Hur ska det gå till? Om vagnsbultarna upptar hålen i väggfästet? Så man sk använda medföljande bultar plus ytterligare skruvar för att få fast markisen i väggen?


Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
Tack. Vad kan det tänkas vara för skruvar? fransk träskruvar? Borde det funka?
 
Är det träpanel?
Hur tjock är träpanelen?
Vad är bakom träpanelen?
Etc?
 
  • Gilla
Hammare&Spik
  • Laddar…
Det ska genom falspanelen (trä) och in i denna bärbalk
 
  • En hantverkare i arbetskläder arbetar på husfasad, isolering och trästomme synlig, delvis överexponerat foto.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Demmpa Demmpa skrev:
Är det träpanel?
Hur tjock är träpanelen?
Vad är bakom träpanelen?
Etc?
falspanel ca 2cm tjock
Bakom panrl bär balk
 
Jag tolkar det som att vagnsbultarna enbart används vid takmontering för att montera L-vinkeln i vad-det-nu-kan-heta. För att fästa L-vinkeln i taket eller vad-det-nu-kan-heta i väggen använder du skruvar som inte ingår.

Franska träskruvar känns väl lite att ta i, funkar väl med något lite mindre, men tänk på att använda utomhusskruv så att det inte rostar bums.
 
  • Gilla
Hammare&Spik
  • Laddar…
Prata med killen i butik. Det är bara den franska skruven jag ska använda. Inte vagnsbulten alls. den bulten är tydligen till för att fästa ihop de olika fästena med varandra OM man ska sätta markisen i ett tak.
kan det stämma?
 
  • En hand håller en grå plastklämma med en fjäderbelastad skruvmejskanism nära förpackningslådor i en butik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Svante Svenson skrev:
Jag tolkar det som att vagnsbultarna enbart används vid takmontering för att montera L-vinkeln i vad-det-nu-kan-heta. För att fästa L-vinkeln i taket eller vad-det-nu-kan-heta i väggen använder du skruvar som inte ingår.


Franska träskruvar känns väl lite att ta i, funkar väl med något lite mindre, men tänk på att använda utomhusskruv så att det inte rostar bums.
Bultarna är till för att användas vid takmontering.
Jag behöver nog kraftig fransk träskruv då markisen är 5.5m lång och väger 70kg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.