Hej

Ska kakla om i köket och nu undrar jag vad Ni har valt för uttag i köket och varför.
Som exempel har ni satt det gamla vanliga mitt på, eller har ni använt någon smart lösning?

Jag är INTE intresserad av sådanna där "rör" som kommer ut.
 
Jag har just köpt två powerports från tyskland. De ser ut som ett rör. :D Det blir en snygg lösning antingen ut ur bänskskiva, skåp eller varför inte ur kakelväggen!
 
Vi har vinklade uttag under väggskåpen. Lätta att komma åt och syns minimalt bakom skåpslisten.
 
Jepp, jag har också vinklade uttag i rostfritt utförande.
 
Ett uttag från serien Eljo Senso i alu-metallic samt en stycket Powerport. Inga uttag i kakel och inga under väggskåp för det är hemskt fult...
45342-382.jpg
 
Jag har valt vanliga gamla som sitter mitt på väggen, men så är jag ju inte helt genomdesignad.....
 
Jag har tänkt skaffa en powerport med 3 uttag, fast det är så bökigt känns det som att få till en beställning från tyskland, och rätt dyrt att köpa från svenska ÅF, så vi får väl se hur det blir.
Kanske hitta någon som kan tyska och få till det där med deras ebay eller vad det nu är man gör :p '
Jag tycker i alla fall powerports verkar otroligt stilrent med tanke på bilder man sett på produkten, och det finns även bilder här i köksavdelningen där användare använt sig av dom... perfekt i min mening! :)

Får man fråga varför du inte är intresserad av dom, antar att det va det du syftade på med rör-lösningen. Är det en estetisk fråga eller praktiskt? Tänkte om det fanns något negativt man kanske bör veta om dom...
 
Har ni tänkt på att powerports är rätt fula när dom är uppfälda?
Och med tanke på att era powerports kommer vara just uppfälda typ 99 % av tiden.....say no more say no more.

Mycket bättre med gömda uttag under skåp tycker jag.
 
Vinklade under överskåpen, samt ett vinklat som står monterat i ett hörn mot bänkskivan där kaffebryggaren är placerad, så inkopplingen av den är dold.

(Powerport i köksön, men en sån var du ju ändå inte intresserad av, men jag tycker de fyller sin funktion just där)
 
GustavL skrev:
Jag har tänkt skaffa en powerport med 3 uttag, fast det är så bökigt känns det som att få till en beställning från tyskland, och rätt dyrt att köpa från svenska ÅF, så vi får väl se hur det blir.
Kanske hitta någon som kan tyska och få till det där med deras ebay eller vad det nu är man gör :p '
Jag tycker i alla fall powerports verkar otroligt stilrent med tanke på bilder man sett på produkten, och det finns även bilder här i köksavdelningen där användare använt sig av dom... perfekt i min mening! :)

Får man fråga varför du inte är intresserad av dom, antar att det va det du syftade på med rör-lösningen. Är det en estetisk fråga eller praktiskt? Tänkte om det fanns något negativt man kanske bör veta om dom...
Jag kan inte ett ord Tyska men lyckades ändå klicka rät och köpa 2 powerports för 123 Euro. :DNär jag fick vinnarmail från säljaren bad jag bara honom översätta till engelska och sedan har det funkat enkelt. Får hem grejorna nästa vecka.
 
basil skrev:
Har ni tänkt på att powerports är rätt fula när dom är uppfälda?
Och med tanke på att era powerports kommer vara just uppfälda typ 99 % av tiden.....say no more say no more.

Mycket bättre med gömda uttag under skåp tycker jag.
Grejen med powerports är ju att ha dem för maskiner etc som man inte har framme hela tiden. Köksassisten, brödrost mixer etc. Där fyller de sin perfekta funktion!
 
någon som kan lägga ut en länk så man kan titta på powerportsen. tack
 
Istället för att skapa en ny tråd fortsätter jag på en gammal. Jag har också funderat på var man ska sätta uttagen i köket. Från början var jag inne på denna lösning:
http://cgi.ebay.de/Powerport-Steckd...14&_trkparms=72:1232|66:2|65:12|39:1|240:1318
eller alternativt en rund powerport som är monterad på undersidan av överskåpen.

Men helst så tror jag att jag skulle vilja ha vanliga uttag infällda direkt i botten på överskåpen. Hur löser man detta? Sätta en dosa inuti skåpet blir ju inte så snyggt. Finns det utanpåliggande uttag som dels inte bygger så mycket på höjden så att de inte sticker ut så mycket under skåpen samtidigt som de inte bygger så mycket på djupet att de går igenom en 15mm täcksida plus en 19mm stomme?

Vissa av er tänker säket att det är väldigt opraktiskt att sätta uttagen under skåpen då man måste huka sig för att se att sätta i en kontakt men jag kommer inte att använda dessa så mycket så estetiken går i första hand.


Tacksam för tips på slimmad lösning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.