Håller på att planera för köksrenovering och undrar vad det finns för några alternativ istället för de traditionella infällda vägguttag som ska användas till arbetsuttag vid bänkarna.
 
Är sugen på dessa Massiv vinklade uttag men de kostar ju en hel del ca 400 kr/st på Clas Ohlson.
Vad kostade de i Tyskland och finnes de att köpa över nätet?
Finns det någon model med timer av Massive för tex kaffebryggaren?

Peter
 
Powerport:
port_kitche1.jpg
port_kitche2.jpg
Powerport-Halmstad-2.jpg

Från cirka 2500 kr.
 
Har sett märket Massive på Hornbach, i alla fall på spotar, tror även Bauhaus säljer det märket ::)

TyraMyra
 
Hej, jag har hittat Powerport-uttag på en tysk hemsida till ett underbart pris; 77 Euro plus frakt. Gå in på www.yatego.com och sök på "steckdose" eller "powerport".
Det är en samlingssida för köksattiraljer, men massor av roliga saker. Jag har inte beställt ännu, men skall göra det under dagen.
Lycka till.
Michaela
;)
 
Hejduk..tig, stort tack för det tipset! Jag var helt inställd på att betala 2500 spänn för vår kraftport! Fina pengar sparade - mot ebay.de! :)

 
Måste korrigera mitt pris på 2500 kr som jag skrev ovan, det är lite fel!

Svenskt pris för en Powerport (PP) i Sverige är 1495 kr + moms = 1869 kr.

Jag såg att elbutik.se precis börjat saluföra PP och de tar 1865 kr i standardutförandet (Powerport 3 uttag silver/svart).

Jag har i skrivandets stund precis lagt en beställning på två enheter via ebay.de. Priset blir cirka 1400 kr inklusive frakt - alltså för två enheter!

Jag återkommer i denna tråd med hur affären fortlöper.
 
Powerporten blev jag mäkta imponerad av men hur fungerar det egentligen. Man borrar in den i bänkskivan/luckan och klickar fram den? Och sen göms den igen? Fungerar det bra?
 
Man får dra upp den, lite trögt för barnen då den sitter en bit in på arbetsbänken, men sen står den snällt kvar i upp-läget tills man trycker ner den igen.
Vi är jättnöjda med vår, utmärkt till bakmaskinen, brödrosten, riskokaren, elvispen... som annars står undanställda men används på arbetsbänken.

Glöm inte alternativet att ha eluttag i en låda, vi valde bort det, men många är nöjda med den lösningen!

/Ulle
 
Misse_o_Mojje skrev:
Man får dra upp den, lite trögt för barnen då den sitter en bit in på arbetsbänken, men sen står den snällt kvar i upp-läget tills man trycker ner den igen.
Vi är jättnöjda med vår, utmärkt till bakmaskinen, brödrosten, riskokaren, elvispen... som annars står undanställda men används på arbetsbänken.

Glöm inte alternativet att ha eluttag i  en låda, vi valde bort det, men många är nöjda med den lösningen!

/Ulle
i en låda!? Men det måste väl va bökigt då får man väl ha lådan utdragen om man ska använda uttagen. Finns det nån bild på sådan lösning?
 
Jag antar att finessen är att man kan ha sin elvisp inkopplad i lådan och bara plocka upp den vid användning och då får lådan helt enkelt vara lite på glänt...
Jag har inte sett en bild, men som sagt denna lösning har diskuterats tidigare i forumet.
/Ulle
 
ginnfilt skrev:
Jag har i skrivandets stund precis lagt en beställning på två enheter via ebay.de. Priset blir cirka 1400 kr inklusive frakt - alltså för två enheter! Jag återkommer i denna tråd med hur affären fortlöper.
En liten uppdatering bara, för er och mitt egna minne... Summan (dragen från mitt konto) blev exakt 1400,53 kr.

Jag hoppas på leverens under veckan.
 
T
ginnfilt skrev:
En liten uppdatering bara, för er och mitt egna minne... Summan (dragen från mitt konto) blev exakt 1400,53 kr.

Jag hoppas på leverens under veckan.
Vem beställde du av?

Länk tack!
 
Jag beställde av dessa:
http://stores.ebay.com/Your-Power-Shop

De har dock 0 produkter ute just nu (?). De är inte billigast på eBay.de men jag valde dem för att de snabbt fick fram vad frakten skulle kosta samt att de accepterade betalning via Paypal vilket inte så många tyska handlare verkar göra.

Ganska liten handlare också; drygt 300 omdömen (alla positiva) är inte mycket med eBay-mått mätt så blåst kan man ju fortfarande bli. Jag återkommer som sagt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.