En och annan kofot förstås..

Men ett urtidsdjur!? :S:D
 
  • Photo-0216.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
W
En ekorre:p bor du i ett träd?
 
Själv har jag bara hittat några "minnessaker" från de som renoverade på 60-talet, bla en fint karvad och signerad trä-barn-kniv mm. Men en bekant hittade lite som du en mumifierad katt! Undrar om de boende insett att de stängt in katten i isoleringen, när de la igen golven en gång i tiden?
 
Jag tror jag hittade en kusin till den där en gång men i taket:x


När du säger det så... "Minnessaker" hittadt en tomte, mynt och en massa teckningar i undergolven som barn hade ritat med färg kritor och lite undangömda bilder ;) nja det va inte sådan bilder men förmodligen någon flört vid sidan om som hon inte ville att mannen eller barnen skulle se :)
 
Redigerat:
Ericc
På mitt sommarställe så fanns det säkert 10-20 flaskor brännvin i torven. Örebrobrännvin tror jag det hette med gammal hederlig kork på.
Har hör att bygget tog lång tid och dagarna var korta. Och jag lovar att det är snett. Men dom hade säkert roligt på kvällarna party0048.gif och isolerade med tompavor på dagarna ashamed0003.gif.
 
Byggfusk fanns alltså redan då:)

Jag fick nöja mig med några kapsyler från Lyckholms bryggeri när jag renoverade ena badrummet. En och annan mellanöl verkar inte ha påverkat byggprocessen nämnvärt iaf.

Däremot finns det en lucka i pannrummet ut i krypgrunden som finns under halva huset, ligger det en antal tomma brännvinsflaskor. Kan tänka mig hur det lät: "Jag ska bara ner o elda i pannan", "Idag var det verkligen svårt att få fyr i pannan tog ju en hel timma", "Är det inte lite kallt här inne? Jag går ner o lägger i lite mer"
Hehe
 
Inte så OT, men bara lite.
Signerar ni era verk för framtiden?

Vi gör det t.ex när vi lägger nytt spångolv, tak eller liknande "större" ingrepp...
 
Ja, jag skriver en signatur ibland, speciellt om jag hittar en tidigare sådan i samband med renovering.

Alltid kul att tänka på hur framtida generationer kommer att säga "Vilken sk-t han byggde" när dom river ut det som jag mödosamt snickrat till i full överensstämmelse med 2010-talets smak :D.
 
hugodog skrev:
En ekorre:p bor du i ett träd?
Nae, det är nog en råtta är jag rädd..
 
Har också hittat lite skumma saker i mitt golv. Jag hittade bla en korg med flera inslagna paket. I paketen fanns diverse örter och massvis med fågelvingar. Hela trossbotten var dessutom beströdd med biblar och bibelblad. Jag fann också flera revben, ryggkotor och diverse benkotor. Det vet i fasen va dom har haft för sig i det gamla 1800-talstorpet men kan väl erkänna att det känns lite skumt. Jag vet ju att det i närheten, för mycket längesen låg en skola för svartkonst, alltså konsten att skada sin nästa.

Jag tog iaf och slängde ut fågelvingar, örter, biblar och benbitar. Två dagar senare när ja kom upp till mitt torp var det glasbitar överallt i torpet. En fönsterruta var helt sönderslagen. Tänkte förstås direkt på att d var nån skadegörelse och kolla runt efter nån sten eller något som slängts genom rutan. När ja undersökte den skadade rutan lite närmre upptäckte jag blodstänk och fågelfjädrar liggandes på golvet. Känns som en märkligt sammanträffande.
 
Personligen tror jag INTE på tillfälligheter- jag har upplevt lite för mycket- , men å andra sidan inte heller på DUMHETER.

Byt glas och kör på. Händer det igen så byt glas igen.
 
Hade varit lite läskigt om glaset låg på utsidan av huset:p
 
gadu^ skrev:
Inte så OT, men bara lite.
Signerar ni era verk för framtiden?

Vi gör det t.ex när vi lägger nytt spångolv, tak eller liknande "större" ingrepp...
Ha! Får mig att tänka på en bekant som jobbar på bilfabrik (nämner inga namn :cool:) vars kollega blev uppsagd på stående fot då man kom på honom med att lämna sitt signum i alla bilar han monterade!
 
gadu^ skrev:
Signerar ni era verk för framtiden?
Jag skriver alltid något på bakisdan av gipsskivor, golvplank eller råspont nu när jag renoverar sommarstället. Lite kort om vem som var där och när det var.

Däremot har jag inte hittat annat än skräp, musbon och en hästmyrekoloni i det golv jag lagt om.
 
C
Jag hittade en Helsingborgs Dagblad från 1964 häromdagen, när jag drog rör till nätverk. Till mammas stora lycka fanns det ett olöst korsord i.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.