Imorgon påbörjas pool2.0 - poolen som står plant och tillåter stojande barn. :)
FB_IMG_1435854323094.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
osiris
  • Laddar…
6h - halvfylld...


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Snart har jag reglat upp ett helt varv på tilläggsisoleringen.
Imorgon ska jag laga ångspärren och lägga in lite fler eldosor sen kan man börja bygga ihop väggen igen :)
Vilket superväder de har blivit :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Clas Loden och 2 till
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Andra varvet med grundfärg klart.
Tacka vet jag färgspruta :D
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ramnemark skrev:
Snart har jag reglat upp ett helt varv på tilläggsisoleringen.
Imorgon ska jag laga ångspärren och lägga in lite fler eldosor sen kan man börja bygga ihop väggen igen :)
Vilket superväder de har blivit :)

[bild]
Du flyttar ut fönstren, för att bibehålla utseendet, eller hur?
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Idag blev det en tur med båten och ett bad, men när jag kom hem satte jag upp ett gammalt segel som solsegel på altanen - det ska ju bli en vacker dag imorgon med!
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Du flyttar ut fönstren, för att bibehålla utseendet, eller hur?
Jag har köpt nya fönster och altandörrar som står i garaget. Och dem kommer liva med panelen sedan. Det blir ett lager liggande 45mm isolering med innan utegips och luftspalt. Dock fick jag skjuta fast de gamla fönstren i de nya reglarna då de var fästa i den gamla spikläkten
 
Redigerat:
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
9h senare... Ger mitt eget grundarbete 3 av 5 byggahus-hus. Långt ifrån plant men väldigt mycket bättre än förra året då jag bara ställde den på marken. Ska bli spännande att jämföra med Fredrik R imorgon!


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
osiris skrev:
9h senare... Ger mitt eget grundarbete 3 av 5 byggahus-hus. Långt ifrån plant men väldigt mycket bättre än förra året då jag bara ställde den på marken. Ska bli spännande att jämföra med Fredrik R imorgon!


[bild]
Hoppas jag kan börja fylla imorgon kväll och återkoppla under lördagen. :)
Grävkillarna pratade om millimeter, jag ska kratta till kanterna och dra av med bräda och hoppas att jag inte ställer till med nåt.

Jag tänkte förövrigt erbjuda mig vara pinn-kille (gå runt med lasermottagaren) för att skona lastbilschauffören från solen.. men efter att sett dom in action nån sekund insåg ja de skulle ta längre tid, mycket längre tid än om de körde ihop. :)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Vi har inte gjort någonting, förutom köpt färg till spaljén i trappen.

Däremot så funderar jag över hur bofasta kajor är. Vi har helt plötsligt fått en flock med kajor på ett par hundra individer som bor.. ja precis där vi bor. Nyss hade vi rasket i trädgården. Min syster tycker jag är fånig men vi har bokstavligen en kaj-fond av ljud i bakgrunden, oavbrutet, dygnet runt för dom bryr ju sig inte ens om att solen går ner. Är rädd att det lugna fina härute är över, dom väcker oss på morgonen (05) och härjar och sen håller dom sig en bit bort men ändå så man får njuta av deras stämmor hela dagarna och kvällarna. Upprepa. Dom har hållit till här i nästan två veckor, med några avbrott då de uppehållit sig någon annanstans. Finns det en chans tror ni, eller blir det Hemnet? :mad:

Edit: Stavning.
 
bittle skrev:
Vi har inte gjort någonting, förutom köpt färg till spaljén i trappen.

Däremot så funderar jag över hur bofasta kajor är. Vi har helt plötsligt fått en flock med kajor på ett par hundra individer som bor.. ja precis där vi bor. Nyss hade vi rasket i trädgården. Min syster tycker jag är fånig men vi har bokstavligen en kaj-fond av ljud i bakgrunden, oavbrutet, dygnet runt för dom bryr ju sig inte ens om att solen går ner. Är rädd att det lugna fina härute är över, dom väcker oss på morgonen (05) och härjar och sen håller dom sig en bit bort men ändå så man får njuta av deras stämmor hela dagarna och kvällarna. Upprepa. Dom har hållit till här i nästan två veckor, med några avbrott då de uppehållit sig någon annanstans. Finns det en chans tror ni, eller blir det Hemnet? :mad:

Edit: Stavning.
Kanske deras ungar precis blivit flygfärdiga? Då brukar de bli många på en plats ett tag (men det brukar lugna ner sig efter ett tag..vet tyvärr inte "efter hur länge".. )
 
Snigla skrev:
Kanske deras ungar precis blivit flygfärdiga? Då brukar de bli många på en plats ett tag (men det brukar lugna ner sig efter ett tag..vet tyvärr inte "efter hur länge".. )
Vi får hoppas. Fick kliva ut på altanen och jaga dom på flykten efter att två stycken flugit in i fönster och 50+ häckade på altan och taksprång. Man kanske vänjer sig ifall de stannar men skulle ju helst se att de.. förpassar sig någon annanstans (som alla andra).
 
Skyddsjakt?
 
Jag googlade lite snabbt och ramlade över ett dokument från min kommun som säger att oljud och annan olägenhet (förutom den som är direkt hälsofarlig, alltså att dom typ skulle bajsa ner alla våra dörrhandtag varje dag?) från kråkfåglar inte grundar för skyddsjakt eller andra åtgårder. Dom hänvisar till fågelskrämmor och sånt, men skrämma fåglar vill jag inte göra för vi har ju en fin koloni med småfåglar som bor här också :)
 
Man kan inte äta kakan och ha den kvar samtidigt!! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.