Kopplat in fiber.

Uppkopplad fiberutrustning på vägg ovanför kabelkanalisation monterad på träreglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu återstår bara att beställa tjänster.

Fixade det mesta själv. Grävde från grannens hus hem till mig. Drog invändig kanalisation i mitt eget hus. På så vis behöver jag inte vara missnöjd med varesig dålig återställning, fula boxar ute, eller halvdana dragningar inomhus. Tilläggas kan att installatörsfirman som var här verkade väldigt kvalitetsmedvetna, så jag hade nog blivit nöjd ändå, men det kunde jag ju inte veta innan.

Mitt minifiberprojekt tog två månader att slutföra från att jag frågade om det var möjligt att ansluta mig också när grannen (som är en kommersiell fastighet) anslöts till det kommunägda stadsnätet till nu när allt är klart. I egen arbetstid blev det väl några timmar i telefon för att säkra upp att allt var ok med stadsnätet och deras installationsfirma, en fikapaus hos grannen för att få grävtillstånd, en dag för att gräva 80m kabeldike, några kvällar efter jobbet för att återställa och en kväll för att dra invändig kanalisation.
 
Redigerat:
  • Gilla
mexitegel och 5 till
  • Laddar…
Nu har vi äntligen fått belysning på våran entré in till huset . Nu är det bara blommorna som ska växa till våren så kommer det bli susen :D
Och 2 grindar ska dit också...
Nyinstallerad belysning i en mörk entré till ett hus, med grindstolpar och unga träd vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyligen installerad belysning vid en entré med trästaket och tomma blomsterbäddar i mörker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
Provisoriskt kopplat tvättmaskinen så att jag kan ta bort de gamla galvade rören!
Ser vanskligt ut jag vet!
Men jag litar på täta kopplingar och lite tur. :D
Provisorisk installation av tvättmaskin med synliga rör och kopplingar i ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Då är pumpen installerad och tagen i bruk. Det gick ganska bra förutom en kompromiss med kanal invändigt (platsen och en dekorbräda utvändigt fick styra). Mina farhågor om störande ljud har hittills kommit på skam. Funderar på att kalla den för SOS - Sound of Silence
Kanske för tidigt att säja nåt med tanke på att den väl inte går för högtryck då värmebehovet inte är så stort. Den värmer iaf tre av fyra rum på övervåningen. Vår ”hyresgäst” vill helst ha sin dörr stängd
 
  • Nyinstallerad luftvärmepump på vägg i rum med träpaneltak, inredningsdetaljer och växt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • LG värmepump installerad på ställning vid husvägg bredvid fönster och downpipe, kvällsbelysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Flyttat ett begagnat förråd till stugan. Det tog inte så jättemånga timmar att dra det från släpvagnen till grunden trots mörker och spöregn...
Förråd på grunden i natt mörker med bilens strålkastare lysande i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Flyttat arbetet till övervåningen. Denna vägg skall rivas tillfälligt då kertobalken skall fällas in i den.

Skyddsvägg i uppbyggnad med fyra blåa stöttor i ett rum inför rivning av vägg, och en luftrenare på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggde en skyddsvägg med julastöttorna och rev ena sidan. Luftrenaren är en sån pryl som jag undrar varför jag inte skaffat den tidigare.

Renoveringsarbete på övervåningen med en skyddsvägg av trästöttor och en luftrenare på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 3 till
  • Laddar…
Bilat sockel!
 
  • Renoveringsarbete på sockel med exponerad betong och rör, samt en trädgårdsslang upprullad på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppbruten sockel med murbruk och tegelstenar bredvid en borrhammare och en hink.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt med blottad sockel i ett tomt rum med byggmaterial och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Idag har vi äntligen satt vårt skjutparti efter lång väntan eftersom det första levererades med fel hängning...

Installation av ett nytt skjutparti i ett hem, med tre personer som arbetar inuti huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 6 till
  • Laddar…
Inga renoveringsprojekt just nu, men idag är på det på dagen 10 år sedan vi flyttade in i nuvarande hus. Det firade vi med en storstädning :crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Hammarfall och 5 till
  • Laddar…
harry73
Grattis :D

Nu fick jag faktiskt kolla och om ca 2 veckor är det 11 år sedan vi fick en tidigt julklapp levererad på tomten. Ska komma ihåg att fira lite.
Lyft av förmodat modulhus från lastbil med kran vid byggplats med arbetare och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Leverans av en prefabrikerad byggnadsdel med synliga träreglar, till en tomt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två arbetare som installerar isolering på utsidan av en nybyggd modulbostad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett halvfärdigt rött hus med takstolar och ett pågående takläggningsarbete, en mobilkran i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två små barn framför ett rött hus som lyfts av en kran under kvällstid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 6 till
  • Laddar…
Var till grannbyn för att köpa betong. Kul när släpet ser ut såhär efter... Hur är det ens möjligt?
 
  • Bildäck täckt av betong och småstenar på en grusig underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
sånt där är skit.

De la på nåt liknande i vårt område. Det verkligen sprutade smågrus när man åkte på vägen.
 
P
I och runt huset, blev några punkter på kvartslistan. (Småsaker som max tar en kvart)
  • Dragit åt skruvarna till handtagen på ett par dörrar som glappat.
  • Byt batterier i brandvarnarna
  • Byt batterier i två temperatursensorer
  • Spikat fast listen i köket som varit lös sedan 2011.
  • Mätt upp för lister vid två skjutdörrsgarderober.
  • Bytt olja i åkgräsklipparen, tvättat klipparen och ställt den på plats för vinteförvarning.
  • Rensade en del ogräs i en rabatt. Allt annat har slutat växa, inte ogräset.
  • Tömt vattensystemet och tryckt in luft i hydropressen.
 
Redigerat:
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
T
Blev inlåst på toaletten...
Låskistan skramlade till och pajade i ögonblicket jag låste dörren, gick inte att låsa upp varken utifrån eller inifrån, så det va bara till att gå genom dörren...
I det här läget va jag glad att det va billiga formpressade dörrar :)
Imorgon blir det dörrbyte

Inre badrumsdörr med trasig panel nära handtaget efter att ha blivit utsatt för kraft för att öppna låst dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förstörd inre del av en toalettdörr med en stor hålighet och kvarvarande låskista, omgivande bråte och skor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
Appendix och 23 till
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
sånt där är skit.

De la på nåt liknande i vårt område. Det verkligen sprutade smågrus när man åkte på vägen.
Tycker wtt väggärket virde stå för skadorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.