Idag åkte gamle trofast fram!
Vi spenderar på tok för lite tid med varandra. :cool:
En slägga står mot en delvis riven tegelvägg med murbruk och tegelstenar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Riktigt smakfullt, enligt mitt tycke, snyggt!

Mvh P-A
Tack :D
 
Nu kan man säga att projekt grovkök/tvättstuga är igång! :D
 
  • Startfas av renovering med synliga rör och tvättmaskin i ett outvecklat grovkök/tvättstuga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt av grovkök/tvättstuga med verktyg på golvet och oavslutade väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Vy inifrån en byggarbetsplats visar taket under konstruktion med synliga läkt, isoleringsmaterial och en kapsåg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vilket helvetes slit det är att läkta tak alltså med skruvdragare.hatar det hatar det hatar det. Hade man inte säker på att man kommer åka på att shimsa under läkten hade stomspikaren gjort entré.
 
  • Gilla
kulle och 4 till
  • Laddar…
Min stomspikare (PS90?) är så tung så det hade nog varit lika jobbigt :(
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Testar ett Easyclean vattenlås. Det gamla behövde rengöras 1-2 ggr/år. Brukar bli en del gegga. Denna gång tog jag också loss röret ner i golvet. Mycket som samlats under elva år. Fick spola rent med trädgårdsslang.
 
  • Uppifrån bild av ett igensatt vattenlåsrör över en diskho, behöver rengöras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy inuti ett avlägsnat vattenlåsrör som visar ackumulerat smuts och avlagringar mot bakgrund av ett köksdiskbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Film på nya låset. Det verkar klent men är ju lätt att ta upp och rengöra.
 
  • Gilla
Gammelnörden och 4 till
  • Laddar…
K
Källarprojekt 2.0 drog igång igår, 1,5 år efter förra gjutningen. Han bära ut 2,5m3 igår.. Fundamentet till oljetanken är högen man ser på golvet/marken.. Den är inte utburen ännu.. Turligt nog var den oarmerad, men 25cm med 32-64 ballast var slitigt så det räckte.. Spräckkilar var effektivt. :)

Kom knappt över badkarskanten med benen efter passet, och träningsärken idag är inte att leka med..
Förhoppningsvis får jag ut högen och kan undergjuta förstärkning under VP och acktanken.
Nedrivet betongfundament i en källare med rasmassor och två spadar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad källare med oljetanksfundament på golvet, bråte och verktyg, bredvid en varmvattenberedare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett källargolv under renovering med en stor hög av utbrutna betongbitar och grus, verktyg och gul slang synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Fått in 170kg järnbalk på ovanvåningen. Ska ersätta en träbjälke som efter 129 år inte är helt rak längre. Tur man har traktor och bra vänner.
Järnbalk på trägolv i renoveringsprojekt på vind, isolering och verktyg syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
K
Efter betong kommer berg! Men det var ingen överraskning, har ju facit från dräneringen och källarprojekt 1.0 :) Hann även med undergjutning i ytterhörnet på fundamentet VP och tanken står på.. Behövs en gjutning till, men det tar jag när golvbrunnen är borttrollad.

4,5 storsäck är fyllda och då har jag inte kåkat ut berget på bilden.
Ett pågående källarprojekt med frilagda bergblock, betongrester och byggutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Källarrenovering med synligt berg och betong, verktyg, en arbetslampa på stativ och en varmvattenberedare i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En källarhörna under renovering med berg och grus synligt efter grävningsarbete, omgiven av källarväggar och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska bli skönt med en arbetsvecka, så man får återhämta sig.
 
  • Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
Ersatte den gamla diazedcentralen i källarhallen med en 2x18 Hager Gamma. Har stört mig på den taffliga, utanpåliggande eldragningen sedan jag flyttade in för drygt fem år sedan och nu var den tvungen att bytas ut när elpatron och bastu skulle kopplas in.
Dessvärre tog jag i vanlig ordning ingen före-bild på kabelhärvan i taket innan, men det var väldigt tillfredställande att få rensa bort allt...
Vägg i källare med spår och märken efter borttagen eldragning, målad i vit färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En gammal diazedcentral på golvet med öppen dörr och synliga säkringar mot en björkstamsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerad elcentral av modell Hager Gamma med öppna ledningar och moduler synliga på en vägg i en källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag prövade att slå på elpatronen men insåg ganska omgående att pellets är betydligt mer ekonomiskt :seenoevil:
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Fixat formen till gången

Nyformad gångväg med grus och vit kant i en trädgård med löv på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Provbilat för beräkning av tidåtgång och hur golvuppbyggnaden ska se ut i tvättstugan!
Bild på ett hörn av en tvättstuga under renovering med synligt betonggolv och en borttagen del av golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vet inte om det räknas som med huset men har iaf målat panelen till förrådsbygget.
Nymålad panel i grå färg staplad på bockar i ett rörigt garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1. Jag ska aldrig skaffa ett trähus
2. Jag ska inte bli målare
3. Hur :devilish: dyrt kan färg vara egentligen?!
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Gräsänkling och dottern slocknade tidigt, så då smög jag ner i källaren och kopplade in bastuaggregatet. Testade att slå igång och det blev varmt väldigt snabbt, så jag har iaf inte underdimensionerat. Däremot luktade det som fan, men det är tydligen normalt första uppvärmingen. Ska göra ett nytt test imorrn och se om alla lackrester etc bränts bort.

Glödande bastuaggregat i en hörna av en träbeklädd bastu som nyligen installerats och testkörts med synligt varm orange glöd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.