richardtenggren
Bernieberg Bernieberg skrev:
Det är ingen padda, rörgravsvält heter den. Trench compactor på engelska. Delar lite arbetsuppgifter med paddan men används företrädesvis när man återfyller långa diken längs med en väg exempelvis.
Benämns dem inte lerpackare också?
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Nu så, rakare och tightare än sist.
Lister imorgon!
Nyrenoverat rum med nymålade vita väggar och tak, synlig lasernivå och renoveringsmaterial utspritt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grundat plus 3 strykningar med lite slip emellan. (y)
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Satte upp husnumret så jag hittar hem bland, enligt kommunen, alla röda hus.

[bild]
Tydliga husnummer hamnar alltid på min Gilla-lista. Till och med belysning.

Tyvärr är det väldigt vanligt med obefintliga eller dåligt utmärkta husnummer. Inte så bra när man som jag ibland har bråttom till en adress jag aldrig besökt innan. Brinner hela kåken löser det sig ändå, men att springa längs en gata i höstrusket med syrgasväskan på ryggen och deffen i handen och inte se numren på husen är rätt så stressande. Lätt att tappa viktiga sekunder då. Händer i bland att man går in i fel hus eller får räkna sig fram från det sista huset med synlig siffra. Och i exempelvis täta radhusområden är det inte att ge sig sjutton på att GPS-positioner alltid stämmer perfekt heller. Läsa på skitiga dymoremsor på brevlådor är också rätt trist i sådana lägen.
 
  • Gilla
harry73 och 16 till
  • Laddar…
PNO PNO skrev:
Tydliga husnummer hamnar alltid på min Gilla-lista. Till och med belysning.

Tyvärr är det väldigt vanligt med obefintliga eller dåligt utmärkta husnummer. Inte så bra när man som jag ibland har bråttom till en adress jag aldrig besökt innan. Brinner hela kåken löser det sig ändå, men att springa längs en gata i höstrusket med syrgasväskan på ryggen och deffen i handen och inte se numren på husen är rätt så stressande. Lätt att tappa viktiga sekunder då. Händer i bland att man går in i fel hus eller får räkna sig fram från det sista huset med synlig siffra. Och i exempelvis täta radhusområden är det inte att ge sig sjutton på att GPS-positioner alltid stämmer perfekt heller. Läsa på skitiga dymoremsor på brevlådor är också rätt trist i sådana lägen.
Vi har en puttinuttig emaljskylt på huset, som ligger närmare 15m från vägen.. Utan belysning dessutom. :oops:
Tänkt tanken på belysning eller liknande skylt på grindstolpen bra många år, kanske dags att förverkliga nu?!
 
  • Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Benämns dem inte lerpackare också?
Jo det Är riktogt. Det är för att när det är för blött och svårt för paddan att ta sig fram kan man ta till denna.
 
iSnobben iSnobben skrev:
Vilken färg är huset målat med? Vårt är målat i En Jotunfärg som heter Aska.
Nordsjö One i NCS 7500N
 
Redigerat:
richardtenggren richardtenggren skrev:
Har ni ett infällt fasadskåp som är monterat utanpåliggande? :0
Den är halvvägs infälld. Skanska ville väl inte ta bort all isolering i väggen när huset byggdes -81 ...
 
  • Gilla
Peter_K och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Du skulle ju kunna lämna in den för sprutlackering i samma färg som fasaden.
 
Luckan skall målas, har inte bestämt om det blir i NCS 7500N eller som det vita vi har i NCS 0500N. Nu är den bara gulnad och ful.
 
Idag gick det bättre än sist.. ;)
Inre hall med nylagt mörkt golv, vita väggar och dubbeldörr med fönster, renoveringsmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ja se på f_n... Andra sidan fick lister också latexning får göras en annan dag.
Renoverat rum med nylistade dörrkarmar, trägolv och vitmålade väggar och tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här klart har det inte varit på 10år. :oops:
 
Redigerat:
  • Gilla
Naturliv och 11 till
  • Laddar…
Ett fönsterbleck imorse,

Närbild av fönsterbleck på en altan med trägolv och skjutdörr i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen blev det skogspromenad med hunden och golfbanan efter.
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Tömt och gjort rent hydroforen. Något var fel. Sen upptäcktes ett fel till. Nu funkar det. Däremellan gissningar och bra byggahus-hjälp. (y)
Rengjord hydrofor med vatten som strömmar ut i ett översvämmat pannrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rostfärgat vatten som strömmar från kökskranen ner i en rostfri diskho med rengöringsmedel och borstar på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stålho i kök med rinnande vatten och städredskap, diskborste och tvättmedel på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Kört iväg med ett lass skräp till tippen och börjat tillverka en krokhållarbräda :D.
 
  • Gilla
tobbetk och 2 till
  • Laddar…
Äntligen fick belysningen komma upp! Måste erkänna att jag fuskade lite med både målning och finish vid stolparnas förhöjningar (ville ha det hela en smula högre)...
 
  • Utomhusbad med öppet lock och stängsel med nyuppsatt belysning i skymning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad belysning på en altanräcke som lyser upp trägolvet med en jacuzzi till höger i skymning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Någon som vet åt vilket håll denna är öppen och stängd? Får ingen värme på ovanvåningen :(

Närbild på en röd ventilratt på en radiator, fråga om vilket håll den öppnar och stänger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd ventilratt kopplad till ett rör, osäkerhet kring öppen eller stängd position.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.