Ser väldigt pigga ut! (y)
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Färsk skörd av röda tomater, en grön zucchini, och en gul lök på ett ljust underlag med texten "MUMS!
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite skörd för kvällen idag med.. glömde burk att lägga hallon i (fanns sådana med att skörda)
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]

Lite skörd för kvällen idag med.. glömde burk att lägga hallon i (fanns sådana med att skörda)
Fin skörd!
Lite avis på hallonen, har inga själv i år, men björnbär får vi i år, hela fem stycken om de tar sig....
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]

Lite skörd för kvällen idag med.. glömde burk att lägga hallon i (fanns sådana med att skörda)
Jag gillar att du tar squashen när den är lite mindre, vi grillar den ofta med en fetaost crème, de är godare/nötigare i smaken som små...

Ha det gott!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Jag gillar att du tar squashen när den är lite mindre, vi grillar den ofta med en fetaost crème, de är godare/nötigare i smaken som små...

Ha det gott!
Det är kul och ta dem vid olika strlk tycker jag, som du säger.. skiljer lite i smak (även ikonsistens). grilla med ost är mums :) även i stekpanna och ugn funkar! Frös in färdiga skivor så vi kunde göra det under vinter också..

Jag är grymt sur över att vi ALDRIG lyckas med att få frukt på aubergine.. jag älskar köttfärs, aubergine och squash.. I olika "matkombinationer".. Men som sagt, har inte ens fått en aubergine :(

Ha en trevlig helg :beer:
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
glömde burk att lägga hallon i
Jag kan komma ner med en burk :)
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
S scim skrev:
Labbat med placering av pallkragar, och så här blir det. Idag ska jag fylla med jord.
Frugan har gjort likadant fast bara en krage högt. Hon blir sur när jag säger att det ser ut som en hundkyrkogård.
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Använde ni gravsten istället för singel runt pallkragarna?
 
Närbild av hjortronplantor med gröna löv och omogna orangefärgade bär i en skogsmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plockat lite hjortron i stora trädgården.
Finns nästan bara omogna, 1 vecka till, då blir det kalas....


Närbild på en grön omoget druvgurka omgiven av bladverk och gurkplantans slingrande rankor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Smygfotat druvgurkor, råkade väcka dem.....
 
Person fixar i växthus bakom blomstrande pelargoner och näckrosor i soligt trädgårdsland.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyss hemkomna från semester,
då hamnar vi i trädgården.

Söndrat glastak med spegling av träd och himmel, tecken på trasigt växthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trädgårdshjälpen gjorde nya ingångar i växthuset, dags att kolla barskåpet....

Hand håller en stor gurka över ett fat med färska grönsaker och bär från trädgården inklusive broccoli, ärtor och tomater.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eftersom vattningshjälpen varit blyga av sig har vi lite kvällsmat.....
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
En hand håller en nyskördad rödbeta med jord på, mot en grön bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Woho provdrog en rödbeta!
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Eftersom den nya svetsen behöver komma till tåls och bli "inkörd" så blev det lite extra svetsning idag. Det är ju så torrt i backen så gräset har sluta växa sedan länge. Vad passar bättre då är lite service på aggregatet?! Det fanns knappt någon originalmetall kvar på aggregatet när jag fick bort plåten som täckte allt. Man ser nästan dom mörkare partierna på ovansidan där det legat en extra plåt (av försåtlig anledning). :rofl:

Indirekt måste detta ju då falla under trädgårdsarbete! :geek:

Jag lyckades dessutom bränna huden på vänsterarmen för jag inte hade heltäckande kläder dessutom. "amatör" :oops:

Ett stycke 2mm plåt har jag fått av svärfar. Det är bra med kontakter som jobbar på metallindustri!
0,75L bruten RAL1033 alias "stiga-gul" redan inhandlat för ändamålet. Blir nog tre strykningar. Färgen mörknar när den torkat!

Håller detta säsongen ut så är jag nöjd! (y)

Innan:
Slitet gult gräsklippaggregat med synliga reparationer, verktyg och en bit metallplåt på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
Nymålad gul maskindel på verkstadsgolv med synliga svetsfogar och färgspill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Observera att det är samma klippare som i detta klassiska avsnitt: :cool:
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Samma eller likadan svetsman_215 :geek:
 
  • Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Krilleman
Samma är nog ganska svårt, men det vore ju stort att ha samma klippare som i Macken!

Jag har ju självklart en likadan! :p
 
  • Gilla
scim och 2 till
  • Laddar…
Här växer det attans med gräs.. vilket betydde att vi var tvugna att försöka få fason på gräsklipparen! Svartrök, "krutskott" med eldslågor och enorm bränsleförbrukning ..duger inte :thinking:

Närbild av en Briggs & Stratton gräsklipparmotor som har rengjorts, med fokus på förgasaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev till att skruva isär vår lilla b&s motor och rengöra.. brukar inte banga på att vara med att göra sånt, men överlät min plats till min far hehe.. för husfridens skull (tålamod är inte min andra halvas bästa egenskap..)

Men de fick isär och rent den.. och nu funkar den fint! De passade på att göra rent aggregatet och vässa knivarna oxå (y):)
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.