Har också en Oregon med tre givare, tycker dem är bra + att dem som sagt fungerar till tellstick!

På vinden: 83% RH 5,3 grader, ingen ventilation på vinden. Spånisolering.
Har som tur är aldrig haft några problem med mögel.
 
Ursäkta min okunskap men tellstick?är det för att spara ner mätvärderna till ett USB eller liknande?
 
Nej, det är för att få värdena på dator/mobil samt för att styra diverse elapparater med hjälp av Nexa eller likvärdiga prylar.
 
Nja.
Telstick (duo/net) kan styra trådlösa fjärrströmbrytare och läsa av temp/fuktighet.

Så här ser det ut i en app som läser av Telstick.net stickan.
ImageUploadedByByggahus.se1385972071.494350.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Demmpa skrev:
Nja.
Telstick (duo/net) kan styra trådlösa fjärrströmbrytare och läsa av temp/fuktighet.

Så här ser det ut i en app som läser av Telstick.net stickan.
[bild]
Offtopic:
Oj vad kallt ni har det hemma, önskar jag kunde ha lika kallt, men det är ständig kamp mellan überfrusna sambon och svettiga mig.
Vi har möts halvvägs och ligger nu på 21 grader. Jag önskar kallare och hon fryser nästan.

Dagens i-landsproblem... ;)
 
Idag har jag fått inblåst isocell från Cremab på min kallvind.
Temperaturen på vinden sjönk genast med 3 grader och luftfuktigheten från 75% till 70% :)

Återstår att se elräkningen efter denna månad...
 
Tellsticken verkar ju vara ett bra sätt att slippa skriva upp på papper. Funkar den alltså till Oregons väderstation?
 
Betonggrå skrev:
Tellsticken verkar ju vara ett bra sätt att slippa skriva upp på papper. Funkar den alltså till Oregons väderstation?
Här kan du se vilka enheter som är kompatibla med tellstick:
http://www.telldus.se/products/compability

Oregon Scientific THGN122N - Temperature and Humidity3
Oregon Scientific THGN132N - Temperature and Humidity3
Oregon Scientific THGN228N - Temperature and Humidity3
Oregon Scientific THGR238N - Temperature and Humidity3
Oregon Scientific THWR288 - Pool thermometer, Temperature
Fungerar smidigt, och kör man android och appen Remotestick kombinerat med Tasker ger det oändliga möjligheter.
Jag som har svårt att vakna har ställt in att min sänglampa tänds när mitt alarm ringer på morgonen.
Blir lite lättare att öppna ögonen.

Har man elelement kan man ställa in att dessa sätts på/stängs av vid vissa temperaturer.
Du kan schemalägga belysning efter solen eller annat istället för vanliga timers som ständigt måste justeras.

Jag har min utebelysning inställd att den tänds när solen har gått ner och släcks 23.00.
Samt att den tänds en timme innan solen går upp för att sedan släckas när solen väl är uppe :)

I remotestick kan man logga sin temperatur och se grafer, samt min/max temperaturer under ett par dygn:
Screenshot_2013-12-02-22-18-21.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Screenshot_2013-12-02-22-18-51.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stort tack för info, ska kolla vilken station jag har.
 
...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.