Kör Arlo pro 2 med totalt 4 stycken kameror. Med tiden och erfarenheten har jag kommit fram till att nästa övervakningssystem inte blir Arlo då man missar massa grundläggande funktioner ifall man inte betalar en månadsavgift på 90 kr. Som någon skrev i tråden så är kamerorna mycket sega med notifikationer. Dessutom är batteritiden och bildkvalitén undermålig och konfigurationsmöjligheterna mycket förvirrande även för den som är van vid att krångla med teknik.

Arlo var dock ett impulsköp då hustrun ville känna sig säker när man är iväg och knegar. Ja, man lär sig bäst genom sina egna misstag.
 
  • Gilla
Hans G2
  • Laddar…
K Knallhatt skrev:
Har funderat på sätta upp övervakningskameror runt huset. Hade siktet inställt på Hikvision men har inte riktigt fått tummen ur. Tyckte det skulle vara lite skoj med ColorVU kameror, men det kanske egentligen inte är viktigt med färg på natten bara man får bra och skarp bild.

De du har hittat där såg ju trevliga ut. Fördelaktigt pris. Någon som har lite mer koll som vet kvaliten på Reolinkprylarna? Och skillnaden mellan Reolink och Hikvision?
Har en Zavior och en Hikvision i samma prisklass . Ser riktigt snyggt ut på Hikvision när zavior slåröver till sv och det fortfarande är färg på HIK..
 
Även mitt tips är att läsa noga vad som sägs på IP Cam Talk-forumet. En del användare är riktigt raljanta speciellt med nybörjare men principiellt har de oftast rätt.

Själv har jag 3x Dahua 5231 | 1x Dahua 4233 aktiva och 3x Dahua 4431 överblivna från annat projekt. Tillsammans med Blue Iris då förstås.

Idag rekommenderar väl forumet Dahua 5442. 5231 var vad de rekommenderade när jag köpte mina. Det är smidigt med variabel fokus / zoom när man börjar så man inte köper fel fast brännvidd.

De andra billigare Dahua-modellerna jag har är förvånansvärt bra för priset, tror det var runt 400-500 styck när de köptes. Men de är nog hackade modeller avsedda för den inhemska kinesiska marknaden. Så med det sagt kan man nog får en hel del valuta för pengarna med billigare märken också.

Just Reolink har de spytt en del galla på pga deras bedrägliga beteende, typ sock puppets på forumet, bluffat med specs. Och de kan inte ställa i-frame-intervall om inget ändrats.
 
Håller helt med. Kör 5442or överallt och blue iris med AI. Suveränt.
 
Har ni exempel på någon bra butik med schyssta priser där man kan hitta Dahua 5442?
 
K Knallhatt skrev:
Har ni exempel på någon bra butik med schyssta priser där man kan hitta Dahua 5442?
Samt med en lämplig NVR.
 
K Knallhatt skrev:
Har ni exempel på någon bra butik med schyssta priser där man kan hitta Dahua 5442?
Empiretechandy
 
Varifocal, fixad focal, led light, med AI
 
boschkenta boschkenta skrev:
Jag kör ett gäng Hikvision med poe med en Asustor NAS, ska dock byta till Synology NAS då dom är lite vassare. Man ska dock vara medveten att med samtliga kinesiska kameror så finns risken att dom "ringer hem" så man bör installera dessa så att de inte kommer åt din internetanslutning. Foliehatt valfritt.
Qnap är överlägsna Synology när det kommer till kamerabevakning map. pris.

Med Synology ingår 2 licenser och det kostar 600kr/licens att lägga till flera.
Qnap skickar med 8 licenser från start med "QVR Pro" alternativt 4 licenser med "Surveillance Station". Ytterligare licenser kostar 6-700kr för både QVR och SS.
Det går även att använda webkameror i QVR Pro om man har nån liggandes. Enda nackdelen är att playback är begränsad till 14dagar. Går att köpa till "unlimited playback" för $99 eller så köper man QVR Pro Gold så får man ytterligare 8 licenser samt unlimited playback för $399.
Köper man en beggad äldre NAS gäller det dock att kolla att den är kompatibel med QVR Pro.
 
Q
Jag har Agda 76. Dubbla linser, färgbild, något dålig skärpa, men fångar all rörelse på gatan och redovisar för mig när jag kommer hem. Ingen abonemang kostnad och mycket lite underhåll. De enda nackdelarna är att hon går i standby läge kl. 21.30-5.00 och saknar mörkerseende.
 
  • Haha
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
D
Lyfter tråden.

Kollar på kameror och jag vill ha dem nätanslutna, inte batteri som ska laddas.

Men hur gör man en snygg installatio n utan att det ser ut som hemmafixaren Hugo varit framme. De flesta ska anslutas med nätadapter och då behöver man ett 230V uttag och det kommer se ut som skit. Finns det inga man ansluter direkt i 230V och inte behöver kladda med nätadapter?

Hur har ni gjort?
 
D Bubblebubb skrev:
Lyfter tråden.

Kollar på kameror och jag vill ha dem nätanslutna, inte batteri som ska laddas.

Men hur gör man en snygg installatio n utan att det ser ut som hemmafixaren Hugo varit framme. De flesta ska anslutas med nätadapter och då behöver man ett 230V uttag och det kommer se ut som skit. Finns det inga man ansluter direkt i 230V och inte behöver kladda med nätadapter?

Hur har ni gjort?
Jag köpte ett paket med 5 poe-kameror och en nvr box från Reolink.
Inga löpande kostnader eller licenser. Endast en engångskostnad. Med 5 kameror och kontinuerlig inspelning på högsta kvaliteten så sparas materialet ca 6 dagar. Behövs endast nätverkskabel fram till kamerorna.
https://m.reolink.com/se/product/rl...2_1688994772_f6d2274028c635f13e242b269ce5a006
 
D Bubblebubb skrev:
Lyfter tråden.

Kollar på kameror och jag vill ha dem nätanslutna, inte batteri som ska laddas.

Men hur gör man en snygg installatio n utan att det ser ut som hemmafixaren Hugo varit framme. De flesta ska anslutas med nätadapter och då behöver man ett 230V uttag och det kommer se ut som skit. Finns det inga man ansluter direkt i 230V och inte behöver kladda med nätadapter?

Hur har ni gjort?
POE! Power over Ethernet.
Du drar in nätverkskabeln som vanligt men i den har du även strömförsörjning. Kräver en speciell switch men det är inget konstigt. Bästa som uppfunnits för kameror.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.