Kopparkullen skrev:
75,65:- /kWh
Om man ska vara petig så har skrivit sjuttiofem komma sextiofem kronor och noll öre per kilowattimme. Kolon :)) står för separeringen mellan kronor och ören, bindestreck (-) står för noll öre.
 
M
Demmpa skrev:
Om man ska vara petig så har skrivit sjuttiofem komma sextiofem kronor och noll öre per kilowattimme. Kolon :)) står för separeringen mellan kronor och ören, bindestreck (-) står för noll öre.
Men så petig ska man inte vara.
 
Demmpa skrev:
Om man ska vara petig så har skrivit sjuttiofem komma sextiofem kronor och noll öre per kilowattimme. Kolon :)) står för separeringen mellan kronor och ören, bindestreck (-) står för noll öre.
Jag säger som Manuel... QUE?
 
Priset 19 kronor och 95 öre skrivs ut som 19:95, och är priset 19 kronor och 00 öre så skrivs det 19:-. Bindestrecket betyder "inga ören", det används väldigt mycket i manuell bokföring.
 
M
LillaMini skrev:
Priset 19 kronor och 95 öre skrivs ut som 19:95, och är priset 19 kronor och 00 öre så skrivs det 19:-. Bindestrecket betyder "inga ören", det används väldigt mycket i manuell bokföring.
Ok tack för den lektionen :)
Manuell bokföring låter ytterst tråkigt dock... Har alltid trott att :- står för kr.
 
Kopparkullen skrev:
Ok tack för den lektionen :)
Manuell bokföring låter ytterst tråkigt dock... Har alltid trott att :- står för kr.
Bry dig inte om vad de skriver Kopparkastrullen!
De är bara avundsjuka för att vi fixat så bra priser ;)

Men hur har du redan kunnat få räkningen för augusti?
 
KnockOnWood skrev:
Men hur har du redan kunnat få räkningen för augusti?
Mätperiod juli månad alltså...
 
Har naturligvis rörligt. Påslag 2,9 öre på spot
Mälarenergi
 
Micke64 skrev:
Vill ni ha el till inköpspris såg jag att även Telinet har det: www.telinet.se/el-till-inkospris/ 49kr/månad.
Obs, det är ett påhittat spotpris.
Det står inte att det är spot, bara ett pris som följer spotpriset.
Har man valt 23 öre i tre månadet fast avtal så blir man fast i ett ettårigt avtal om man inte säger upp avtalet 1 månad i förväg, så passa er där.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
M
tracker skrev:
Obs, det är ett påhittat spotpris.
Det står inte att det är spot, bara ett pris som följer spotpriset.
Har man valt 23 öre i tre månadet fast avtal så blir man fast i ett ettårigt avtal om man inte säger upp avtalet 1 månad i förväg, så passa er där.
Ojdå! Bra påpekat!
 
Såg att skellefteå Kraft har elavtal efter kvadratmeter om man har lägenhet. Typ en fast månadskostnad. Måste ju vara bra för de som har elen separerad från hyran, ännu bättre för de med elvärme i lägenheten. (y)
Har dock inte kollat om det är nån maxgräns på förbrukningen då jag själv bor i villa.
 
Mell skrev:
Såg att skellefteå Kraft har elavtal efter kvadratmeter om man har lägenhet. Typ en fast månadskostnad. Måste ju vara bra för de som har elen separerad från hyran, ännu bättre för de med elvärme i lägenheten. (y)
Har dock inte kollat om det är nån maxgräns på förbrukningen då jag själv bor i villa.
Låter ju suveränt!

Sätt upp en skylt: Mobiltelefoner laddas :D
 
Eller: Gratis motorvärmare!
 
Starta svetsverkstad i lgh?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.