Skulle tro att K-rauta i Södertälje går bra iaf.

Tror inte det finns någon olats i sverige där det bor mera finnar :)
Och det syns på parkeringsplatsen med..

I övrigt så tycker jag affären är ganska trist. Det är iofs Bauhaus med.
 
Ja, nu har K-Rauta i Partille stängt igen butiken.

Skyller på sättningar i marken, men uppenbarligen är dessa sättningar bara ett problem till den 4: e december, för då ska de tydligen öppna igen.

De menar nog sättningar i m a r k n a d e n, inte i marken.......

http://www.k-rauta.se/varuhus/partille/pages/default.aspx
 
Niclas Jonsson skrev:
Ja, nu har K-Rauta i Partille stängt igen butiken.

Skyller på sättningar i marken, men uppenbarligen är dessa sättningar bara ett problem till den 4: e december, för då ska de tydligen öppna igen.

De menar nog sättningar i m a r k n a d e n, inte i marken.......

[länk]


Om du nu bor i den regionen så att du har någon form av insikt, eller bara vill skämta vet jag inte. I samma byggnad finns en sängvaruaffär som hade samma problem för ca 1 år sedan och fick hålla stängt så det problemet finns

http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.2186307-oklart-om-stangt-varuhus-i-partille
 
Sättningar i mark som gör att byggnader sätter sig, finns över stora delar av Göteborg. Stora delar av Linnéstadens stenstad te x. Här stänger man inga hus, utan låter folk bo kvar. Även om det konstateras att grundförstärkning behövs, så kan det dröja både 10 och 20 år innan brf: er eller fastighetsägare tar denna kostnaden. Då kan husen ha hunnit sjunka flera decimeter.

I artikeln pratas det om punktbelastning under fötterna på vissa hyllor. Hade detta varit korrekt, hade en vettig lösning varit att plocka av en del av dessa hyllors last.

Men jag tror allt är bortförklaringar. Klart det sätter sig, men inte i omfattning att huset riskerar att rasa. Sängbutiken gick dåligt, liksom K-Rauta gör.
 
engs
Köpte trädgårdsmöbler på K-Rauta i höstas, ganska sent, de var de enda som verkligen ville ha bort möblerna istället för att lagerlägga de hela vintern verkade det som. 50% på rubbet där och ibland 50% på reapriser. Andra hade ofta 25% eller ingen höstrabatt alls.
Det blev också betydligt billigare i kronor, inte bara procent på utgångspriset. Lätt att jämföra då likadana stolar såldes under olika namn på en 4-5 ställen.

Men det är nog enda erfarenheten, de har flyttat till för mig fel sida stan så det är inget man svänger förbi och kikar bara.
 
Idag, va jag på det nya Beijervaruhuset som öppnat i Järfälla. Jag va helt själv, inte en annan kund, inte en annan bil på parkeringen. Kom vid halv tiotiden.

Vad har Beijer för strategi?
 
Noseone skrev:
Idag, va jag på det nya Beijervaruhuset som öppnat i Järfälla. Jag va helt själv, inte en annan kund, inte en annan bil på parkeringen. Kom vid halv tiotiden.

Vad har Beijer för strategi?
Hantverkarna har klämdag då ingen privatperson går dit.
 
K-rauta i Malmö halverar sin lokalyta och hyr ut andra halvan till El-Giganten fick jag veta senast jag var där. De ger inte upp än alltså. Men någon vinst kan de då inte göra.
 
Nästan ett år gammal tråd men samma ämne.

Är inte ofta på K-Rauta men då jag var ute efter en lövblås, Ryobi RBV3000CESV, som var slut på Bauhaus. Ny modell som gått åt som smör i solsken nu under hösten och jag är sent ute som vanligt. Till och med demoexet hade gått åt.

Hur som helst. Den fanns på K-Rauta i Mölndal. Trots att säsongen är över så hade de en full pall av dom kvar. Tänkte att överpriset går väl lösa. 10% rabatt borde ju inte vara omöjligt på en icke säsongsvara som de har en hel pall av. Fick som svar att nej vi har inte rabatter. Lirkade lite till men det var lönlöst. Gjorde en snabb googling på telefonen å såg att LRF har 12% rabatt på K-Rauta. Gick tillbaka å sa till hans kollega att de visst har rabatter så det borde gå att lösa. Hans svar var nej, då får jag se mig om efter ett nytt jobb imorgon. Han tycke jag skulle köpa den på nätet av någon annan butik. Bra säljare där.

Man tycker ju att en lägre vinst på en vara trots allt är en vinst. Men icke. De kan fan behålla sin pall så väntar jag en vecka tills Bauhaus har den i lager igen.

En positiv sak som han sa var dock att de överväger att börja med prisgaranti. Dock hade det inte det än.
 
K-Rauta i Malmö har prisgaranti.
 
I Sundsvall också. Står väl tom på deras hemsida
 
Lite till k-rautas försvar.
I Malmö ligger flera byggbutiker tillsammans i södra stan.
Och jag måste säga att k-rautas brädgård är överlägsen sina konkurrenters. Kanske lite högre pris, men lätt värt det. Kanske ett lokalt fenomen?
 
Här i Uppsala är har K-rauta den bästa drive-in av alla bygghandlare. Gott om plats och inte så många kunder. :)
 
Funderar ibland varför vi ig får K-rautas reklamblad i lådan. Då vi har 7-mil till närmaste butik.
 
jojjeblom skrev:
Funderar ibland varför vi ig får K-rautas reklamblad i lådan. Då vi har 7-mil till närmaste butik.
Jag har ca 13 mil till närmsta :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.