halloy skrev:
Jag kan inte ens se bilderna längre. Klickar på länken men inget händer. Om jag öppnar bilden i ett nytt fönster får jag upp en helt tom sida som kallas namnlös. Väldigt irriterande. Bilderna funkade ju för en vecka sedan cirka.
Det beror som sagt på att den laddas ner direkt. Utan frågor.
Öppnar du bilden i ett nytt fönster, öppnas ett blankt fönster för denna bild, men istället för att visas i samma fönster laddas bilden ner och fönstret förblir blankt.

Inte för att det skall vara så, men det är en förklaring till beteendet
 
Men varför har det blivit så helt plötsligt? Jag avskyr när det laddas ner bilder till min dator utan att jag har bett om det.
 
halloy skrev:
Men varför har det blivit så helt plötsligt? Jag avskyr när det laddas ner bilder till min dator utan att jag har bett om det.
Det är detta Per Eskilsson skall svara på. Helt klart har någon process i servrarna lagt av. Det är uppenbart inte klientrelaterat.
 
Hos mig sparas inte bilderna till hårddisken, de visas i browsern (IE6). Men jag samma problem som er med att jag inte ser bilden direkt, utan måste klicka på filnamnet.
 
Problemet med att bilderna sparas ned lokalt verkar bara uppstå i Safari. För visst använder även du Safari halloy?
 
Per Eskilsson skrev:
Problemet med att bilderna sparas ned lokalt verkar bara uppstå i Safari. För visst använder även du Safari halloy?
Det börjas brännas. Det kan ha med uppgradering till Safari 3.1 att göra för min del.
 
Nej, jag använder FIrefox 2.0.0.13.
 
Jag har inte ändrat något på mina webbläsare, varken på jobbet eller hemma. (IE 6.0) men bilderna har försvunnit för mig också.

Har ni tänkt på att det finns en inställning som användare att bilderna inte ska visas som man kan använda om man har smal uppkoppling? Kan det inte vara så att den har blivit default på något vis så att inställningen för bred uppkoppling inte fungerar på forumet?
 
pinebar skrev:
Har ni tänkt på att det finns en inställning som användare att bilderna inte ska visas som man kan använda om man har smal uppkoppling?
Pinebar, var finner du denna inställning?
 
Jag har bett belak om hjälp men han har bara inte hunnit titta på det.
 
Per Eskilsson skrev:
Pinebar, var finner du denna inställning?
Det är den inställningen jag beskrev ovan.
 
Såg precis att forumet även slutat med att göra om filerna till löjligt små filer. Den jag precis bifogade blev 132K stor.
 
Hej!

Har bara ögnat igenom denna tråd men jag har samma problem i IE7 (7.0.5730.13)
Det jag har laddat upp på senaste tiden blir bara en länk, men tidigare bilder jag laddat upp lägger sig som en infogad bild!?
 
Fixat!

/M
 
belak skrev:
Fixat!

/M
Gôtt Belak! Du är en stjärna som vanligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.