Kort och gott: Vad har hänt med visningen av bifogade bilder? Förut så visades de ju direkt i tråden men nu kommer det ju bara fram en länk som man måste klicka på för att öppna bildfilen.

Högst irriterande.

Har Ni gjort någon ändring?
 
Test av inlänkad bild:

medium.jpg
 
Funkar ju fint!

Jag använder Safari 3.1 på Mac OS X, men det borde inte vara några skillnader mellan webbläsare. vBulletin följer webbstandarder bra.

Min kod för bilden i inlägget ser ut som följer:

[IMG]http://gallery.mac.com/gunverth/100081/DSC05483/medium.jpg[/IMG]
 
Vänta nu! Du menar när du laddar upp en bild? Så här typ:
 
  • medium.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Konstigt. För mig började det för någon dag sedan. Gjorde nyss ett inlägg med en .jpg-bild och den blev också bara en länk.

Testar igen.

Edit: Jag ser fortfarande bara en länk... Hmmm.
 
  • mc.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag förstår vad du menar. Sorry för missförståndet. Jag tror nog att Per Eskilsson har ett svar på detta.
 
Ja, någon ändring måste ha gjorts. Jag har ju laddat upp bilder förut på samma sätt och de har visats på en gång.
 
Jag märkte ytterligare en grej som är irriterande. Bifogade (ej länkade) bilder laddas ner till disk istället för att visas på i webbläsaren.

Safari 3.1, Mac OS X 10.5.2
 
Ja, märkte det jag också. Har nog inget att göra med vilken webbläsare det är. Jag får frågan om jag vill öppna/spara. Verkar som mime-type är ändrat i servern.
 
Inställningen på den egna profilen (Inställningar/Redigera Alterantiv/Inställningar för ämnesvisning) säger också att bifogade bilder skall visas. Även gamla inlägg har drabbats.
 
Det som skiljer bilderna åt rent tekniskt är att den övre bilden filnamn innehåller otillåtna tecken. Hmm...jag gör ett test. Bilden under heter "mädium.jpg"
 
  • medium.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gjorde ingen skillnad. Du har rätt. Inkonsekvent
 
Testar bifoga en bild.
 
  • flyttahus_bred.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kan inte ens se bilderna längre. Klickar på länken men inget händer. Om jag öppnar bilden i ett nytt fönster får jag upp en helt tom sida som kallas namnlös. Väldigt irriterande. Bilderna funkade ju för en vecka sedan cirka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.