Maner Maner skrev:
Finns VP inom någon meter så förhoppningsvis kan man skarva på där. Kan inget om el dock som ni märker... Kan ta bild på den delen senare om det är av intresse för någon.

Uppskattar samtliga som svarar i tråden.

Har en annan undring. Jfb har man satt i maskinhallen 300 meter bort. Känns ju inte optimalt men är det tekniskt okej?
Hoppas den JFBn bara är för maskinhallen. Om matningen till huset går först dit och sedan 300 m finns det gott om frågor man kan ställa om skicket på anläggningen.
 
S sunqan skrev:
Hoppas den JFBn bara är för maskinhallen.
Är sagt att den även täcker bostadshuset samt övriga ekonomibyggnader (dessa ligger mellan maskinhall och bostad så att säga). Ska tydligt ha installerats när barnbarnen började komma på besök.
 
Maner Maner skrev:
Är sagt att den även täcker bostadshuset samt övriga ekonomibyggnader (dessa ligger mellan maskinhall och bostad så att säga). Ska tydligt ha installerats när barnbarnen började komma på besök.
Har du provat att den löser ut?
Köp nåt sånt här https://www.kjell.com/se/produkter/...ent/spanningsprovare/vagguttagsprovare-p50348
300m ?
Hur lång kabel och vilken dimension?
Och vilka huvudsäkringar har du? (Jag blir nyfiken)
 
S sunqan skrev:
Har du provat att den löser ut?
Ursäkta lite sent svar, varit iväg på tjänsteresa. Har inte provat om den löser ut, får väl investera i en sådan.

Vet ej hur lång kabel det är tyvärr, den går väl också via övriga ekonomibyggnader kan jag tänka mig. Säkringen är 25A.

(edit: ingen aning om dimension på kabeln)
 
Maner Maner skrev:
Ursäkta lite sent svar, varit iväg på tjänsteresa. Har inte provat om den löser ut, får väl investera i en sådan.

Vet ej hur lång kabel det är tyvärr, den går väl också via övriga ekonomibyggnader kan jag tänka mig. Säkringen är 25A.

(edit: ingen aning om dimension på kabeln)
Det som kan hända är ju dels att JFB inte löser ut som man förväntar dig, och att säkringarna inte går vid kortslutning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.