1) Köp 10 st Big bag (ca 100 kr/st)
2) fyll dem
3) beställ hämtning

EDIT: kom ihåg att fylla dem på en plats där kranbilen kan hämta dem. När de väl är fyllda kan du inte rubba dem.
 
Redigerat:
Bigbag låter lite dyrt. När jag hade en liten container för diverse fyllnadsmassor hemma kostade utkörningen 445 kr, dygnshyran 25 kr, hämtning 586 kr och "behandlingen" 39 kr/ton (ex moms). Då är det dessutom ganska bekvämt att bara köra rakt in i containern med skottkärran.
 
gjut en platta över getingarna :)
 
gaia skrev:
gjut en platta över getingarna :)
Det borde fungera alldeles utmärkt. Om sanden har legat länge så att den är ordentligt packad så borde det fungera jättebra att gjuta en betongplatta på. Det finns inga getingar som bygger bo i betong.
 
Tack för alla roande svar, vi får väl lägga den i ett hörn på tomten och glömma bort den [eller dressa gräsmattan med den resten av mitt liv], ringde återvinningscentralen och de var inte helt positiva till sand, därav frågan, de hade ingen station för det. Altanen ska bort så gjuta är inget alternativ.
Undrar om betonggetingar skrämmer bort jordgetingar, den såg ju stor ut...
 
Sandlåda till barn/barnbarn på annat ställe på tomten?
 
Riggen skrev:
Sandlåda till barn/barnbarn på annat ställe på tomten?
Grannens tomt! :D
 
  • Gilla
Riggen
  • Laddar…
Lane skrev:
Tack för alla roande svar, vi får väl lägga den i ett hörn på tomten och glömma bort den [eller dressa gräsmattan med den resten av mitt liv], ringde återvinningscentralen och de var inte helt positiva till sand, därav frågan, de hade ingen station för det. ..
Konstig miljöstation, vi har säkert kört 50m3 sandjord till vår miljöstation dom senaste åren.
 
harry73
Lane skrev:
Altanen ska bort så gjuta är inget alternativ.
Vad ska ni ha där. Kanske du behöver inte ta bort sanden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.