Även karm och vägg är intryckt...
 
Man anmäler till sitt försäkringsbolag och sen gör de upp med vållande part.
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Pungslå föraren på båda sätten?
 
  • Gilla
Lynn Wigardt
  • Laddar…
hsd
Anmäl till polis, det blir enklare med försäkringsfrågan om det finns en anmälan
Eller
Fota hela skadan från alla vinklar och kontakta försäkringsbolaget
Kolla vem som är skriven på adressen 😉
 
  • Gilla
Staffan_V och 1 till
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Anmäl till försäkringbolaget. Först och främst förarens trafikförsäkring, i andra hand din hemförsäkring
nä normalt sett kan man inte anmäla sina egna skador på någon annans försäkring. Man börjar med sitt eget försäkringsbolag där man påtalar vem som åsamkat skadorna. Sen sköter bolagen om resten.
 
S Stefan1972 skrev:
nä normalt sett kan man inte anmäla sina egna skador på någon annans försäkring. Man börjar med sitt eget försäkringsbolag där man påtalar vem som åsamkat skadorna. Sen sköter bolagen om resten.
Jo, men föraren skall ju anmäla till sitt fsk tänker jag :)
 
Utsättaren Utsättaren skrev:
Pungslå föraren på båda sätten?
Kanske inte bra för familjefriden😉
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Jo, men föraren skall ju anmäla till sitt fsk tänker jag :)
Jo det ska ju vederbörande göra såklart........men det får denne göra själv och görs inte det så lär han nog bli kontaktad av sitt eget försäkringsbolag som undrar.........
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Walle85
Förstår inte riktigt poängen med att skapa en tråd som denna om man endast lägger upp bilder utan någon information...

Som svar på frågan, kontakta försäkringsbolaget. Se sedan till att få skadorna åtgärdade.
 
  • Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Unikt namn
Glashalt ute igår? 😮
 
engs
Kan inte påstå jag har så stor erfarenhet av sådant här men med tanke på att vinkeln på bilen är helt annorlunda än vad den verkar haft genom staketet, bör den haft rejäl fart? Nästan konstigt det inte är större skador om bilen vred sig på typ 90 grader pga kraften i kollisionen.

Edit, om det nu inte var glashalt som Unikt Namn ovan säger.

Edit 2, samtidigt verkar inte airbagen löst ut? Ja jag vet inte.
 
Redigerat:
Davidbagare
Man sätter på en kanna kaffe och sätter sig ner med föraren och tar försäkringsuppgifterna.
 
  • Gilla
Anclun och 3 till
  • Laddar…
Försäkring, men jag skulle nog ringa polisen också. Jag skulle bli förvånad om föraren var nykter, och även om det bara var en dörr nu, så kan det vara ett barn nästa gång.
 
  • Gilla
Lynn Wigardt och 1 till
  • Laddar…
MrJay
… skriver på byggahus tydligen.
 
  • Haha
  • Gilla
Thomas S Eiselberg och 4 till
  • Laddar…
B
Först ring polisen, dokumentera med bilder, ser ut att ni kunde dokumentera reg-nummer etc. på bilen, alla skador skall dokumenteras.

Om det inte föreligger brott så görs en minnesanteckning av polisen (försäkringsbolagen älskar dessa 😊)

Anmäl skadan till ditt försäkringsbolag med din dokumentation så tar dom hand om detta, en polisanmälan är allt dom kommer att kräva in i ett senare skede.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.