Börja med kravet att de ska laga alt byta allt som är defekt och se hur de svarar.
 
  • Gilla
TRJBerg och 4 till
  • Laddar…
M Masthugg skrev:
Det är dock inte rimligt om man lång tid med att påpeka skadorna.
Det är visst fullt rimligt.
 
Vi har fått ett svar i tråden att det är lite sent att klaga. Det går inte att styrka att repor kommer från byggentreprenaden. Dessutom har du till viss del redan återställt, t.ex. Väggen du nämner. Men du kan ju prova.
 
Är Peab anlitat via ditt försäkringsbolag föreslår jag att du pratar med försäkringsbolaget.
 
  • Gilla
Gult_hus
  • Laddar…
J Johan456 skrev:
Vi har fått ett svar i tråden att det är lite sent att klaga. Det går inte att styrka att repor kommer från byggentreprenaden. Dessutom har du till viss del redan återställt, t.ex. Väggen du nämner. Men du kan ju prova.
Byggentrepenaden har alltså pågått från för ett år sedan till nu. Golvet var 4 månader gammalt utan en enda repa när entrepenaden började. Sedan dess har det varit entrepenad och n u ä golvet hur gropigt som helst av all smuts och grus som trampats ner i golvet.
 
Gissningsvis så borde det vara okej att slipa om golvet.
men har det varit täck papp på i över ett år?
hyllorna som trillade ner för att de slog in mollyn, låter snarare som att det var för mycket saker på hyllorna sen leder vibrationerna.....

har du uppmärksammat företaget om felen allt eftersom de upptäcks?
 
U Upp skrev:
Är Peab anlitat via ditt försäkringsbolag föreslår jag att du pratar med försäkringsbolaget.
Jag tror försäkringsbolaget kommer ducka detta och hävda dom bara har med huvudskada att göra, resten som uppstår är mellan ägaren och byggfirman.

Varit med om snarlik grej där fuktskada orsakade vattenskada på våningen under. Golv, tak samt tapetsering utfördes, vissa moment så många gånger att jag tappade förtroendet för utförande firma och sonika kastade ut dom.

Den ersättning jag yrkade på och sedermera fick igenom drogs av från självrisk och avskrivningar.
 
TRJBerg
Bananskalare Bananskalare skrev:
Gissningsvis så borde det vara okej att slipa om golvet.
men har det varit täck papp på i över ett år?
hyllorna som trillade ner för att de slog in mollyn, låter snarare som att det var för mycket saker på hyllorna sen leder vibrationerna.....

har du uppmärksammat företaget om felen allt eftersom de upptäcks?
Citat:
"hyllorna som trillade ner för att de slog in mollyn, låter snarare som att det var för mycket saker på hyllorna sen leder vibrationerna.....".
- Vad pratar du om ??
 
Sittställning
TRJBerg TRJBerg skrev:
Citat:
"hyllorna som trillade ner för att de slog in mollyn, låter snarare som att det var för mycket saker på hyllorna sen leder vibrationerna.....".
- Vad pratar du om ??
Att det var för mycket saker på hyllorna och att vibrationer som leds gjort att hyllan trillat ner.

Jepp långsökt :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.